კვირა, 20 აპრილი, 2014 თბილისის დრო 07:10

რუბრიკები / ინტერვიუ

მაია ფანჯიკიძე: ხელისუფლების ლექსიკონიდან არ გამქრალა სიტყვა "ოკუპაცია"

საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი მაია ფანჯიკიძე რადიო თავისუფლების პრაღის სტუდიაში.საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი მაია ფანჯიკიძე რადიო თავისუფლების პრაღის სტუდიაში.
x
საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი მაია ფანჯიკიძე რადიო თავისუფლების პრაღის სტუდიაში.
საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი მაია ფანჯიკიძე რადიო თავისუფლების პრაღის სტუდიაში.

მულტიმედია

აუდიო
ტექსტის ზომა - +
რატომ მოჰყვა კრიტიკული შეფასებები მაია ფანჯიკიძის განცხადებებს მთიანი ყარაბაღის, საქართველოს სეპარატისტული რეგიონების და "სამართლიანობის აღდგენის" შესახებ? რატომ გადაიდო და როდის შედგება ბიძინა ივანიშვილის ვიზიტი აშშ-ში? არის თუ არა რეალურად თავსებადი ერთი მხრივ საქართველოს პრო-დასავლური ორიენტაცია, მეორე მხრივ კი რუსეთთან ურთიერთობის "დალაგება"? დაკარგა თუ არა "ოკუპაციის" ცნებამ აქტუალობა ახალი ხელისუფლებისთვის? მაინც, რა სარგებელს ნახავს საქართველო სოჭის ზამთრის ოლიმპიურ თამაშებში მონაწილეობით? ამ და სხვა შეკითხვებს უპასუხა საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრმა 15 იანვარს, რადიო თავისუფლების პრაღის სტუდიაში სტუმრობისას. მას სალომე ასათიანი ესაუბრა.
მაია ფანჯიკიძე: ხელისუფლების ლექსიკონიდან არ გამქრალა სიტყვა "ოკუპაცია"i
X
16.01.2013
რატომ მოჰყვა კრიტიკული შეფასებები მაია ფანჯიკიძის განცხადებებს მთიანი ყარაბაღის, საქართველოს სეპარატისტული რეგიონების და "სამართლიანობის აღდგენის" შესახებ? რატომ გადაიდო და როდის შედგება ბიძინა ივანიშვილის ვიზიტი აშშ-ში? არის თუ არა რეალურად თავსებადი ერთი მხრივ საქართველოს პრო-დასავლური ორიენტაცია, მეორე მხრივ კი რუსეთთან ურთიერთობის "დალაგება"? დაკარგა თუ არა "ოკუპაციის" ცნებამ აქტუალობა ახალი ხელისუფლებისთვის? მაინც, რა სარგებელს ნახავს საქართველო სოჭის ზამთვრის ოლიმპიურ თამაშებში მონაწილეობით? ამ და სხვა შეკითხვებს უპასუხა საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრმა 15 იანვარს, რადიო თავისუფლების პრაღის სტუდიაში სტუმრობისას. მას სალომე ასათიანი ესაუბრა.


ყურადღება!
რადიო თავისუფლების ქართული რედაქციის ვებსაიტზე ფორუმებით სარგებლობისთვის აუცილებელია რეგისტრაციის გავლა.

რეგისტრაციის გასავლელად დააჭირეთ ვებსაიტის ზედა მარჯვენა კუთხეში მოთავსებულ ბმულს „რეგისტრაცია“. (რეგისტრაციის გავლის შემდეგ ელექტრონული ფოსტით მიიღებთ ავტომატურ შეტყობინებას. ყურადღება მიაქციეთ, შეტყობინება თქვენი ელექტრონული ფოსტის spam-ში ხომ არ აღმოჩნდა.) კომენტარის დასაწერად არ დაგავიწყდეთ საიტზე შესვლა.
ეს ფორუმი დაიხურა
კომენტარების რიგი
კომენტარები
     
ავტორი: ლაშა საიდან გვწერთ: თბილისიდან
20.01.2013 07:06
წამყვანი ისეთ გრძელ შეკითხვებს სვამს რომ მერე თვიტონ იბნევა და მერე კიდევ მეორე კრუგზე მიდის :))) კითხვები კარგია უბრალოდ კარგი იქნება თუ კითხვის ლაკონიურად ჩამოყალიბებასაც ისწავლის. :)

ავტორი: Dato საიდან გვწერთ: Dania
18.01.2013 19:27
ვაშაძეც ბაქიბუქა იყო, მეტიჩარა და ზოგჯერ უზრდელი. მაგრამ ამდენი სისულელეებს არ იძახდა. რა ხალხი არ არის? ქალბატონი ასათიანი "ტყუილად" აცდენ ადგილს რადიოში

ავტორი: DAVIT საიდან გვწერთ: Praha
18.01.2013 17:57
ბატონო ნოდარ, რა თქმა უნდა აფხაზებს უნდა ვკითხოთ, მაგრამ მას მერე რაც იქ დაბრუნდებიან ის ლტოლვილები რომლებიც რუსმა ბარბაროსებმა გამოყარეს თავიანთი სახლებიდან. ამის შემდეგ რა თქმა უნდა აფხაზებსაც აუცილებლად უნდა ვკითხოთ ისევე როგორც სხვა აფხაზეთის მაცხოვრებელს.

ავტორი: ირაკლი
18.01.2013 17:12
აუ გავგიჟდი, ეს ვინ არი?! რა უნდა ამას მინისტრად??

ავტორი: Dato საიდან გვწერთ: Daniidan
18.01.2013 13:55
მგონი ეს ქალბატონი მინისტრი ხელისუფლებაში ერთ წელზე მეტი თუ გაძლებს.

ავტორი: გლეხი საიდან გვწერთ: ლაპარაკი რომ არ იცის იქიდან
18.01.2013 11:52
ჩვენც მოგვწონხარ სალომე:ცოტაც და საგარეო საქმეთა მინისტრი იტყოდა არაფერი არ ვიციო)

ავტორი: ჯვებე საიდან გვწერთ: პეტერბურგი
18.01.2013 04:31
რადიო "თავისუფლება" სამაგალითო მედია საშუალებაა ქართველი ჟურნალისტებისთვის. ამ ინტერვიუში კიდევ ერთხელ გამოჩდა. ქალბატონი სალომე კარგად მომზადებული, კომპეტენტური და უკომპრომისო ინტერვიუერია. სწორედ ასე უნდა გაიწუროს ნებისმიერი პოლიტიკოსი, მხარის მიუხედავად. ოღონდ უფრო ხშირად რომ იყოს ხოლმე ასეთი ინტერვიუები კარგი იქნება.

ავტორი: io საიდან გვწერთ: saxlidan
18.01.2013 00:22
უსუსური და არაკომპეტენტურია ეს მინისტრი. უდანაშაულობის პრეზუმფციის აზრზე არ არის, და თავი დიპლომატი და იურისტი გონია. მოაღო ყბა და გადარია ამერიკელები, ისეთი სისულელეები ილაპარაკა ვაშინგტონში ვიზიტის დროს. არადა ჯერ საშუალო სკოლის პროგრამაში იყო უდანაშაულობის პრეზუმფციის შესახებ, სახელმწიფოსა და სამართლის საფუძვლებში. სკოლაში მაინც არ უსწავლია, შეიძლება ასეთი უცოდინარი და არაკომპეტენტური ადამიანი მინისტრი იყოს? საკონსულოში მდივნად არ უნდა აეყვანათ ეს ქსეროასლების საკეთებლად და შტამპების სარტყმელად და ასეთს საგარეო უცყება ჩააბარაეს და ამან უნდა აკეთოს ლავირება გამობრზმედილ და გაიძვერა რუს დიპლომატებთან? ვაი ქვეყნის ბრალი!!!

ავტორი: Elisabeht, an ara საიდან გვწერთ: GB
17.01.2013 20:56
სალომე!თქვენ ლამაზი,ანალიტიკური ჭკუით მოაზროვნე,კითხვების ამომწურავად დასმით,საჭირბოროტო საკითხებზე გამახვილებით,ინტერვიუერისათვის მკაფიოდ გასაგებად, ჩამოყალიბებით,თუმცა მაიამ,ერთი ორჯერ ბრძანა,ვერ გამიგეთო ან თქვენ ვერ გაგიგეთო,არადამაჯერებლად გამოუვიდა.თქვენნაირი აზროვნების,მტკიცე დიქციით ადამიანი,ჩემი აზრით, ესაჭიროება საგარეო საქმეთა ოფისს,და არა აკანკალებული ხმით,საქართველოს,კვლავ გუბერნიებად გდაქცევის მანიკალურად მსურველისათვის,ქართველთა დაუძინებელი მტრისათვის,კითხვების სლუკუნით დამსმელები.ქრთული ღვინის დაგემოვნება-დაჭაშნიკების შემთავაზებელი რეფორტიორები.და მგონი ჩემზე ცოტათი უფროსი ახალგაზრდა ბრძანდებით.გაიხარეთ თქვენს ოჯახთან ერთად.მოდერატორს მადლობა მესიჯის ბდჭვდისათვის.ერთ ტექსტად ვერ დავტიე 4000 სიტყვაზე მეტი გამომივიდა,და თუ კიდევ ვინმე წაიკითხავს,უზარმაზარ გზავნილს და თანაც გულისყურით,დასკვნის გამოტანით,შემდგომი საჯაროდ გაზიარებით,თავისუფლების საიტზე,ჩემს ბედს 2013 წლის 17 იანვარს,ხუთი საათი დარჩა,გრინვიჩის დროით,ამ დღის დამთავრებამდე,ძაღლი არ დაჰყეფს.თუმცა ამგვარი ანდაზების არსი არ მესმოდა,დღემდე მაინც

ავტორი: ნოდარი საიდან გვწერთ: თბილისი
17.01.2013 19:45
ამასაც დავამატებდი, რომ არც თქვენ და არც ქალბატონმა ბერიძემ არ კითხეთ ფანჯიკძეს რაზე იყო ბალტიისპირეთში საუბარი, რაიმე შეთანხმება, რა მიზნებია?!, რაც გაცილებით სასარგებლო იქნება საზოგადეობისთის , არამედ "სკანდალმა" და დაკითხვის სტილმა "ეს ასე მართლა თქვით?" გადაფარა საინტერესო თემები. რაც სამწუხაროა, და ნემა მომეცით ჩემი კრიტიკა გამოთქვა,

ავტორი: Jimi საიდან გვწერთ: Praha
17.01.2013 19:31
ბატონო ნოდარ, ქართულად მე მოგაწვდით. თუ არ დაგაკმაყოფილად.... ალაბათ გეცოდინებათ - შედით გუგლის თარჯიმანში და ავტომატურად გითარგმნით. კარგ სამიანზე მაინც. საბედნიეროდ ზოგჯერ აზრს მოკლებულ წინადადებებს უკეთესად თარგმნის, რაც ამ შემთხვევაში კარგია.

ავტორი: Elizabeth საიდან გვწერთ: GB
17.01.2013 19:23
....ძალიან საეჭვო ვითარებების და მთხვევით,შემდგომ,<უცბად,სწრაფად, კლავენ ფავლე1-ს>,<უცბად,სწრაფად, ავადმყოფობით გარდაიცვალა გიორგი მე-12-ე>,რუსეთის ახალი მეფე ალექსანდრე 1-ი, შედგენილ საქრთველოს მეფეების მიერ ხელმოწერილ მანიფესტის აზრის განეიტრალებით,ამატებს დანართს,რომელშიც შავით თეთრზე სწერია,საქრთველოს სამეფოს თხოვნით,საქართველოს ყოფილი სამეფო,ორი გუბერნიის,თბილისის და ქუთაისის სახით,შედის თეთრი და ....ჩამოთვლილია რეგალიები,რუსეთის იმფერიის შემადგენლობაში, აწერს ხელს და ამგვარ სწორუფლებიანი საბუთის ასლს, ატანს,რუს,რატომღაც უკვე დანიშნული მეფისნაცვლის წარმომადგენელს საქართველოში,ვიღაც კოვანსკის, ციციშვილთან ერთად,თბილისში ჩასატანად,და ცალკე გზავნილით,ქართველების მიერ ნაჩქარევად,<ჩვენი წინაფრები ჩვენზე უჭკუოები ნუ გვგონია, ვანიას შვილის მიერ განთავისუფლებულო ღმერთმა უწყის ვისო,მაგრამ უნიჭო რეზიდენტებო, და მათ ვინც,რუსული სადღეგრძელოებით-давай, ევროფის გაოცებას ცდილობს>,საქართველოს რეგენტად დანიშნული დავითის,მომავალში გამეფების აკრძალვით,სამეფო ტახტის გაუქმების,მის მიერ მცდელობის, გამო,დღევანდელი აგრესიული კრემლის სტილში მოქმედება,საერთაშორისო ურთიერთობებისას, სახეზეა.რუსეთის მხრიდან ძალისმიერი ყაჩაღობა,და ჩვენი მხრიდან შეუთანხმებელი დაქსაქსულობა,ურთიერთ ჭამით, ძალა ერთობაშია,მტერთან მხარ და მხარ ბრძოლაში თავის უფლებისათვის,მეტ-ნაკლები დამოუკიდებლობისათვის,სხვა ქვეყნებისაგან,ამ გლობალურ სამყაროში.

ავტორი: ნოდარი საიდან გვწერთ: თბილისი
17.01.2013 19:17
მადლობა რომ გამომეხმაურეთ,

თქვენ ვერ მიმიხდით ქნ სალომე, მე იმას კი არ ვამტკიცებ რომ ჟურნალისტებმა მწვავე კითხვები არ დაუსვან პოლიტიკოსებს, უბრალოდ პრობლემა ამ მწვავე კითხვები შენარსთან და მენტორის ტონთან მაქვს, რასაც არ ვეთანხმები. იგივე აფახაზებთან მიმართებაში და სოჭის ოლომპიადაზე, მომეჩვენა რომ თქვენ სუგესტიურ კითხვებს უსვამდით, სადაც კითხვაშივე ჩადებულია პასუხი და მხოლოდ ერთი
სწორი პასუხი არსებობს. და აი ზუსტად ამ ერთადერთ სწორ პასუხთან მაქვს, იგივე არჩევანის აფაზეთის მაგალითზე პრობლება, სადაც ჟურნალისტ სალომე ასათიანის პოზიცია იყო რომ არჩევანის დატოვება აფხაზებისთის თურმე მცდარია, მე ასე მომეჩვენა ყოველი შემთხვევისათვის. მე პირიქით მგონია, რომ მათთან დიახაც დიალოგია საჭირო და თავისუფალი ნებაზე დაფუნებული თახმობა, ეს იქნება მხოლოდ ხანგრძლი მშვიდობიანი თანაცხოვრების გარანტი, და არა მათთის ხმის ჩამორთმევა, რასაც თქვენ უპირატესობას ამიჭებდით, (კიდევ ვიმეორებ, ასე ჩანდა ჩემთვის).
მეორე, თუ ჩანაწერს მოუსმენთ, თქვენ საუბრობდით ქართული , ერთიანი, დომინანტური "ჩვენის" პოზიციიდან, ეს ბოლო მონაკვეთში ოლიმპიური თამაშების შესახებ აშკარად თვალშისაცემია. იცით, საქართველოში სულაც არ არის ყველა ერთსა და იმავე აზზრზე, მაინც და მაინც ბოიკოტი რაიმე კარგს მოვაღწევთ, და თქვენ საიდან ამოდიხართ, როცა ამტკიცებთ, რომ ამით საქართველო უფრო მსოფლიო მაშტაბით რაიმეს მიაღწევს ან "გმირად" ჩაითვლება.

რაც შეეხება ფანჯიკიძეს, ბოლოში მისი პასუხები არ იყო დამაჯერებელი და პოლიტიკურად კომპეტენტური, თვითიონ სპორტმენებს არას ვეკითხებით?, მათთვის ოლიმპიადა შანსია თავიანთი შესაძლებლობების გამოვლენისა, თანაც შეცდომა იქ იყო, რომ ოლიმპკომიტეტმა რუსეთს მისცა თამაშების ჩატარაბის ნება, და არა საქართველოს მონაწილეობა ან არ მონაწილეობაში.

ბატონო ჯიმი დიდი მადლობა, ჩეხურ ენას სამწუხაროდ არ ვფლობ და მეორე ინტერვიუს ვერ გავიგებ.

ავტორი: Jimi საიდან გვწერთ: Praha
17.01.2013 18:43
ბატონო ნოდარ. ელექტრონული ფოსტა მომაწოდეთ და დღევანდელი ჩეხეთის მედიის ექსკლუზიურ სტატიას მოგაწვდით. რომელსაც თუ შეადარებთ სალომე ასათიანის საუბართან, მაშინ ნახავთ რომ სალომეს ინტერვიუ "ყვავილების თაიგულია", თანაც ისეთი მედიისგან, რომელიც მემარცხენეა და სააკაშვილის საკმაოდ მკაცრი კრიტიკის მომხრე, გასულ წლებში. (თუ ცოტას დაელოდებით, შემდეგ კვირას გამოვა ვრცელი მასალა ასევე მეტად პრესტიჟულ მედიაში).

სხვათაშორის ყველა "ფორინ პოლისის" ინტერვიუზე და "სოწი ოლიმპიადაზე" ეკითხება. ჯობია დამჯდარმა წაიკითხოთ.

ავტორი: Elizabeth საიდან გვწერთ: GB
17.01.2013 18:40
თუმცა ჩემი საყვარელი დედიკო მასწავლიდა,ბევრი არ ჯღაბნო და არ იყბედო,არც მოგისმენენ და მით უმეტეს არ წაიკითხავენ.გრძელი სიტყვა,მოკლედ ითქმის....ო,მაინც გავაბამ მოლას კუილივით მინარეთიდან,<ბიძინა ჩოლოყაშვილის მიერ ამგვარად ნათქვამია,მეამბოხე ქართველთა მიერ ატაცებული-ჰკა მაგას! ყიჟინით!ბახტრიონთან.ფრაზა,სწრაფად მოქმედების, ყველა ჯურის მტრის წინააღმდეგ, სინონიმი გახდა,იმ საუკუნეში.იმდროინდელ ბრძოლის ამსახველ ხელნაწერში,ევროფის ერთ ერთ კათოლიკური მონასტრის წიგნსაცავში,დედანში მაქვს წაკითხული,არც მითქვია ნებართვის დამრთველ ფასტერისთვის,რომ ქართულადაა ნაწერი,ვერც გამოვიტანე ქართული არტეფაქტი. ქართველთა ბრძნობაა:ძალა ხალხის ერთობაშია,ონლაინ ინფორმირების საჯაროდ, მიწოდებაზე ყრდნობით,ერთიანი აზრის გამომუშავებით,მსწრაფლ-დინჯად, ჭეშმარიტად მარგებელი სამოქმედო გადაწყვეტილების,დარბაზით მიღებით,ავტორიტარული,ყველა მცირე ქვეყნისთვის დამანგრეველი მეთოდების გარეშე,რადგან სახელმწიფოები მცირე ტერიტორიებით და მოსახლეობით,მუდმივად, ყოველ ისტორიულ მონაკვეთში,ჩათრეულები არიან, ამა სოფლის ძლიერ,დიდი ქვეყნების ინტერესების ურთიერთ ჭიდილში და მათთვის დამანგრეველია .მმართველობაში დროებით თავ ამოყოფილთა მიერ,ტაბუებით,მოსახლეობის იგნორირება-ამ საკითხზე ჯერ ადრეა მსჯელობა,ამაზე გვიან, ამაზე კი სულ არ არის საჭიროო,რაღაცის რაღაცისგან გამიჯვნით,სხვა ქვეყნების ინტერესების ფრიორიტეტით.ცალკეული მცირე ქვეყნებისათვის,ან ქვეყანათა ინტერესების დამთხვევით,შექმნილიბალიანსისათვის, და არა მარტო მცირე ქვეყნების მიერ,ზოგჯერ სამკვდრო-სასიცოცხლო ბრძოლაში მონაწილეების,სუბიექტური მოსაზრებითი გამიჯვნით,ამა თუ იმ ქმედების არსაჭიროების გამო,გამოუსწორებელი დანაშაულია,თავ თავიანთი ხალხის წინაშე.ერთსულოვანი გადაწყვეტილება, იმ დროისათვის კავშირში მყოფი დემოკრატიული ქვეყნებისა,მოსკოვის 1980-წლის თამაშებში ბოიკოტირების აუცილებლობის,ერთ ერთი ხელშემწყობი ვითარებათაგანი გახლდათ,თავისუფალი სამყაროს მიერ მიღებული,სხვა გამოყენებული საშუალებათა ნუსხაში, სსრკ-ას შემდგომი სწრაფი ნგრევისათვის.თუ ჩვენი თავები, ყველაზე,ჩენნაირივე ხალხზე, ჭკვიანები გვგონია,ელისაბედებს,მიშებს,ბიძინებს,მაიებს,სალომეებს,მიუხედავად სხვა და სხვა ისტორიულ-სოცილურ წარმომავლობისა და გვარიშვილობისა,ზოგიერთის. საუკუნეების სიღრმიდან მომავალის და ზოგის გუშინდელ დღეს წარმოქმნილის,იცოდეთ! საფუძველშივე ვცდებით.ხალხის მიერ ამომწურავად მკაცრად მოსაკითხი გარდუვალი საჭიროება-აუცილებლობაა,ხალხურივე ბრძნობა: იგი წავა და სხვა მოვა,ტურფასა,საბაღნაროსა,ქვეყნის სათავეში დროებით მყოფებს, ცხვირიდან სისხლისდენით მოეთხოვოთ,მათი,სახელმწიფოს მმართველობის დერეფნებში დროებით მოხვედრის შემგომ,მათივე ან მათნაირებისვე მიერ, ამგვარ დერეფნებში დროებით მოსიარულეების, უწინ,ან სულ სხვა ქვეყნების ინტერესებმატარებელ სხვათა მიერ მცდელობებით,სამეფო ტახტზე მოხვედრილების მიერ დაშვებული შეცდომების გამო,მეუფეთა ტახტიდან,სამფეხა სკამზე, ხალხთან ჩამობრძანებისას,თუ კი,არ დასტოვებენ ქვეყანას,კვლავ ტურფას და საბაღნაროს.ახალი მთავრობის გასაგონად,მოვყვები რუსული,მცდარი,მაგრამ ზოგიერთ შემთხვევაში გამამარჯვებელი ბრძნობის:Сила есть,ума не надо! და ამ ბრძნობის წინააღმდეგობის გაწევისას,დროებით დამარცხებულ,ქართული ხალხური ბრძნობის:ხერხი სჯობია ღონესა,თუ კაცი მოიგონებსა,ვერ გაერთიანებით,მეორე ქართულ ხალხურ სიბრძნესთან:ძალა ერთობაშია,სავალალო შედეგით,ჩვენთვის.საქართველოს მიერ,სახელმწიფოებრიობის დაკარგვით,ასწლობით.ამის მიზეზი, კი იმდროინდელი ელიტის მიერ, საქართველოს ხელისუფლებაში მოსვლის მსურველების,თავ თავიანთი გამეფების საკითხების გარდა,ქვეყნისათვის საკვანძო საკითხის,ინგლისური ხალხური სიბრძნის:To be,or not tobe:that is the question,ვერ დანახვა იყო.ბრიტანეთის სამეფო ბიბლიოთეკის საცავებში,ინკოგნიტოდ,გრიფებით საიდუმლო,წავიკითხე,გაბოლშევიკებული რუსეთიდან გახიზნული რუსული სამეფოს,სხვა ქვეყნებთან მიმოწერის,ზოგიერთი დედან-ასლები,მეთექვსმეთე საუკუნეებიდან დაწყებული.უხეში ძალის უზნეოდ გამარჯვებისა,დაქსაქსულ არაგაერთიანებულ ხერხზე.გიორგი მეთორმეტის,მისი დაღდასმული ხელმოწერით და უკვე იმქვეყნად წასული ერეკლეს ფაქსიმილეთი,სამი ყანწით,ეტყობა მამის ანდერძისამებრ.საქართველოს ყველა დროის, ერთ ერთი უჭკვიანესი მეფის ოცნება იყო,თანასწორუფლებიანი მფარველობითი ხელშეკრულება,ორ დამოუკიდებელ მართლმადიდებელ ქვეყანას შორის.მანიფესტი, ციციშვილის მიერ ჩამოტანილი რუსეთის სამეფო კარზე...

ავტორი: ბიჭიკო
17.01.2013 18:30
ევრო-კავშირის ვიზები ანუ შავი ყუთი:არსებობენ შეძლების მქონე ისევე როგორც შეძლების არ მქონე ქართველები.მინდა გითხრათ, რომ პირველი კატეგორიის ქართველებისთვის არავითარ პრობლემას არ წარმოადგენს ზემოთ ხსენებული ვიზების აღება და ამ ქვეყნებში ჩასვლა კერძო,საქმიანი ანდაც ტურისტილი სახით.რაც შეეხება მეორე კატეგორიის ანუ შეძლების არ მქონე ქართველებს:მათ ფოჩიანი კამფეტებიც,რომ დაუყაროთ იქ ევროპაში მაინ ეს ვიზები არაფერში სჭირდებათ.
პ.ს.რა არის ეს შავი ყუთი?ეს არის ყუთი,რომელიც ერთი შეხედვით ვითომ საჩუქარია,მაგრამ სინამდვილეში შიგნით არაფერი დევს არა დევს:ვიქნები ძალიან კორექტული და მისი მნიშვნელობა იწყება დ-ზე და მთავრდება შლაზე.რადგან მსოფლიო გლობალურია და მაკკეინის სიტყვებს გაგახსენებთ მე არა მყავს მეგობრებიო:ეს არის ყუთი,რომელსაც მაღალი კლასის მოსწავლეები სთავაზობენ დაბალი კლასის მოსწავლეებს და სანაცვლოდ დაბალი კლასის მოსწავლეებისაგან მართლა რაღაცას ითხოვენ:ძირითადად ამას ჯერ-ჯერობით სტრატეგიული პარტნიორები ახერხებენ)
პ.ს.ვიმედოვნებ,რომ ასე მომავალში აღარ იქნება.
პ.ს.თუ ჩვენი მთავრობა სხას ვერაფერს გვთავაზობს და ამ ყუთს ჩვენ გვიჩალიჩებს მაშინ გასაგებია.

ავტორი: tutuci
17.01.2013 17:51
ძალიან კარგია რომ ესე ვწნეხავთ ახალი ხელისუფლების წარმომადგენლებს.

ისინი არიან ჩვენს მიერ (ნაწილობრივ მაინც) დაქირავებული საჯარო მოხელეები, რომელთა სამსახურეობრივი მოვალეობაა ქვეყანაზე ფიქრი და ზრუნვა

ისწავლეთ როგორ უნდა მართოთ ხელისუფლება, და არა პირიქით

რაც შეეხება აფხაზებს და ოსებს, დიახაც აქმდე მხოლოდ ტყვიის ენაზე მოსაუბრე ქართველებს ჯერ კიდევ ვერ აღმოგვიჩენია რომ ამგვარი საუბარი არ ვარგა ამ ადამიანებთან

საქართველო უნდა გახდეს ის ქვეყანა სადაც ქართველს, აფხაზს, ოსს და ყველა სხვა ეთნოსის წარმომადგენელს ენდომება ცხოვრება და არა გაქცევა

ავტორი: ნოდარი საიდან გვწერთ: თბილისი
17.01.2013 17:06
ქალბატონ სალომესთან მაქვს შეკითხვა

პირველ რიგში, თქვენი უარყოფითი პოზიცია ქნ ფანჯიკიძის აშკარად თვალში საცემი და ძალიან გამოკვეთილი იყო, ხშირად იყო ინტერვენციები თქვენის მხირად მენტორის ტონში, ეს არ შეეფარება ჟურნალისტს, რომლსაც ობიექტურობასა და პროფესიონალიზმსე აქვს პრეტენზია. იხილით მაგალითად ინტერვიუ თეა წულიკიათან რადიო ფრანსში და იქ ჟურნალიტის პოზიცია.

მეორე, თქვენ როგორ ფიქრობთ აფხაზებს არ უნდა ვკითხოთ უნდა თუ არ ჩვენთან, დანარჩენ საქართველოსთან ცხოვრება, თუ ძალიანსმიერი მეთოდებით, მათთის და ასევე იქინდა დევნლი მოსახლეობის ხმის წართმევით უკეთესია ტერიტორიული მთლიანობის აღდენა,? და ამის მცელობა უკვე იყო და იცით, რითიც დამთავრდა. თქვენი პოზიციიდან ასე მომეჩვენა, რომ აფხაზებს არჩევანის საშულება არ უნდა დაუტოვოთ...ფანჯიკიძემ ძალიან კარგად გიპასუხათ, თუ საქართველო არ გახდება ეკონომიკურად და დემოკრატიულად ძლიერე, და იმის ფონზე რომ უამრავი ქართველი ტოვებს, ძნელად წარმოსადგენია ამ იზომაციის მერე აფხაზებმა მოინდომონ დანარჩენ საქართველოსთან დაბრუნება.
ეს შენიშვნები ნუ გეწყინებათ, მაგრამ თვენი ინტერვიუები ლიტერატური და ზოგადად სოციალ კულტურულ საკითხებზე სიღმისეული და კარგია, მაგრამ პოლიტიკუ ჭრილში ძალიან ტენდენციუ ხართ,. ერთია თქვენი პიროვნული პოზიცია, მაგრამ მეორეა ჟურნალისტური ობიექტურობა და ეთიკა.
პასუხი

ავტორი: სალომე ასათიანი
17.01.2013 17:42
ბატონო ნოდარ, მადლობა გამოხმაურებისთვის. შენიშვნები არ მწყენია, თუმცა ვერ გავიზიარებ. პოლიტიკოსებთან და გადაწყვეტილების მიმღებებთან ინტერვიუებს თავისი სპეციფიკა აქვს, მწერლებთან და ანალიტიკოსებთან - თავისი. აფხაზეთთან და აფხაზებთან მიმართებით მე რას ვფიქრობ, ამას ამ შემთხვევაში მნიშვნელობა არ აქვს. ქალბატონი მინისტრის სიტყვებს მოჰყვა კრიტიკა, და მე ჩემი შეკითხვით შევეცადე მისთვის ამ კრიტიკაზე მიმეცა პასუხის გაცემის საშუალება. აქვე შედარებისთვის გთავაზობთ ძველ ინტერვიუს საგარეო საქმეთა ყოფილ მინისტრთან, იმის საილუსტრაციოდ, რომ ჩვენ სწორედ ამ ფორმატში ვცდილობთ პოლიტიკოსებთან საუბარს და მწვავე შეკითხვების დასმას http://www.radiotavisupleba.ge/content/article/2319393.html

ავტორი: Jimi საიდან გვწერთ: Praha
17.01.2013 16:24
მგონი ქართველი მსმენელისათვის მეტად მნიშვნელოვანია, დღევანდელი ჩეხეთის წამყვანი გაზეთის ვრცელი სტატია წაიკითხოს რადიო თავისუფლების "უცხო პრესის მიმოხილვაში" არ გამორჩება).

სადაც ფანჯიკიძესთან საუბარში, ჟურნალისტმა გაკვირვება ვერ დამალა. სამწუხაროა ქალბატონი მინისტრის მიერ გამოთქმული აზრები, რაც პირველ რიგში მის ცოდნას ეხება.

ავტორი: tutuci
17.01.2013 13:34
გაქრა გაქრა :) და კიდევ ბევრი რამე გაქრება

პირს უქონავენ ძია ვალოდიას ესენი

რუსეთთან დათმობით ლაპარაკი რომ არ შეიძლება ეს ვერ ვისწავლეთ, ან კბილებში უნდა მოვცხოთ უაზროდ, ანდა ველაქუცოთ

უტვინობის ბრალია ეს

თქვენი პუბლიკაციები

ძვირფასო მეგობრებო,

რადიო თავისუფლების ვებსაიტზე შეიქმნა ახალი რუბრიკა „თავისუფალი სივრცე“, რომელშიც შეგიძლიათ საკუთარი ბლოგებისა და პუბლიცისტური სტატიების გამოქვეყნება.

ტექსტი არ უნდა აღემატებოდეს 700 სიტყვას.

რედაქცია იტოვებს უფლებას, თავისი შეხედულებისამებრ შეარჩიოს ტექსტები გამოსაქვეყნებლად. ავტორებს ვთხოვთ, გაითვალისწინონ რადიო თავისუფლების სარედაქციო პოლიტიკა, რომელსაც შეგიძლიათ გაეცნოთ განყოფილებაში „ფორუმის წესები“.

ტექსტები ქვეყნდება უცვლელად, რედაქტირების გარეშე.

მასალები მოგვაწოდეთ მისამართზე: tavisupleba@rferl.org
(subject-ში ჩაწერეთ „თავისუფალი სივრცე“)

ყველაზე პოპულარული