კვირა, 23 ნოემბერი, 2014 თბილისის დრო 13:33

ბლოგები / ჯიმშერ რეხვიაშვილი

პიტალო ვანდალიზმი

x


                                 „მეტეხი იდგა რუხი, პიტალო“
                                                              გალაკტიონი


თბილისი მარტო ის არ არის, რაც ადამიანს შეუქმნია, აუშენებია ან გადაუკეთებია. თბილისი პირველ რიგში უნიკალური ლანდშაფტია!

გეოლოგიურ ეპოქაში, რომელსაც მეცნიერები კაინოზოურის დასაწყისს უწოდებენ, ჩამოყალიბდა თბილისის დღევანდელი რელიეფი და პირველ რიგში ის მთები, რომლებიც გარს აკრავს ქალაქს და რომელთა შესახებაც დემნა შენგელაია წერდა, „ტფილისის ირგვლივ წვანან ზურგგაცვეთილი აქლემები: მთაწმინდა, შავნაბადა, თელეთი, თაბორი, კოჯორი, მახათა და ლოტკინის გორა“.

ცხადია, თბილისი ასევე არის მტკვარი და ერთ დროს მასში მიმოფანტული კუნძულები, რომელთა გაქრობას ვერ ივიწყებს ქალაქი და ფანტომური ტკივილების სახით დღემდე სტანჯავს მას.

თბილისი ასევე არის მეტეხის პლატო, რომელიც თავისი ფერითა და მდინარესთან ფიზიკური კავშირით, გვაფიქრებინებს, რომ მტკვრის გაგრძელება, ანდა სულაც მისი მყარი აგრეგატული მდგომარეობაა!

შეუძლებელია თუნდაც ერთი დღე დარჩე თბილისში და ვერ შეამჩნიო მდინარე, მდინარიდან ამოზრდილი კლდე და კლდის ქიმზე გამწკრივებული სახლები თვალწარმტაცი აივნებით, ლოჯიებითა და ტერასებით.

x
„წყლის პირას მდებარე თითქმის ყოველი სახლი აშენებულია შიშველ კლდეზე და ამ მხრიდან ქალაქს არა აქვს ზღუდე“, – ჯერ კიდევ მე-18 საუკუნეში წერდა აბატი დელაპორტი, მოგვიანებით კი ჯონ სტაინბეკმა, დიდმა ამერიკელმა მწერალმა საბჭოთა კავშირში მოგზაურობის შემდეგ თავის „რუსულ დღიურში“ ჩაწერა, „თბილისის ნაწილი ძალიან ძველია. ქალაქში, ერთ მხარეს, კლდოვანი ნაპირის გაყოლებით, მდინარე მოედინება. მაღალ კლდეებზე ძველებური სახლები ერთმანეთს მჭიდროდ ეკვრიან“.

მეტეხის კლდეს მეცნიერულად „არეულშრეებრივი კონგლომერატები“ ჰქვია და მისი ნათლია კავკასიის ცნობილი მკვლევარი, გერმანელი გეოლოგი ვილჰელმ ჰერმან აბიხია. აკადემიკოს ალექსანდრე ჯანელიძის მიხედვით, მეტეხის ტაძრის ქვემოთ, ფლატეზე, კონგლომერატების სისქე 20-30 მეტრია. ცალკეული ლოდების სიგრძე კი 10-20 მეტრი, ხოლო სიგანე – 1-2 მეტრი. ერთიმეორეს ენაცვლება ტუფის, ტუფოგენური ქვიშაქვებისა და თიხა-კარბონატული შედგენილობის დანალექი ქანის შრეები... მაგრამ მეტეხის პლატო და მტკვარზე დაშვებული მისი ვერტიკალური კედელი მხოლოდ ქიმიური და ფიზიკური პარამეტრების გამო როდია მნიშვნელოვანი. მეტეხის კლდე, როგორც მსოფლიო მასშტაბის უნიკალური ძეგლი, „წითელ წიგნშია“ შეტანილი და მას იცავს კანონი „საქართველოს „წითელი ნუსხისა“ და „წითელი წიგნის“ შესახებ“, თუმცა საკითხავია – იცავს კი?

4-5 წელია კლდის შუა ნაწილში რამდენიმე ადგილზე მშენებლობა მიმდინარეობს, რასაც, არც მეტი არც ნაკლები, თბილისის ლანდშაფტის ყველაზე გამორჩეული ძეგლი ეწირება: მშენებლები ახალი შენობების სიმაღლეს კლდის ხარჯზე ზრდიან. თუ კარგად დააკვირდებით, ერთ ადგილზე კლდე ფაქტობრივად მტკვრამდეა ჩაჭრილი და მისი ნაწილი წითელი აგურითაა ამოშენებული. ცხადია, ასეთი ნგრევაც ვანდალიზმია და შენებაც!

ქალაქის ამ უძველესი უბნის განაშენიანება და პლატოს გეომეტრია მშენებლებს თავისუფალი მოქმედების საშუალებას არ უტევებს. ლანდშაფტთან ჰარმონიული შერწყმის ნიმუშად აკადემიკოს ვახტანგ ბერიძეს მოტანილი აქვს კლდის თხემზე აგენებული მეტეხის ეკლესია. აი, რას წერს თბილისის არქიტექტურის გამორჩეული მკვლევარი 1969 წელს გამოცემულ „თბილისის მეტეხის ტაძარში“:

x
„ტაძრის გუმბათოვანი ფორმები მის მშენებელს ისე ოსტატურად შეურჩევია, რომ ამ ფორმათა საფეხურებიანი გადასვლები და გუმბათი აგვირგვინებენ ცოცაბო კლდეს, რომელიც მის კვარცხლბეკად ხდება და გამოჰყოფენ მას ქალაქის შენობათა საერთო ფონიდან. მეტეხის ჰარმონიული შეთანხმება თავის კლდოვან კვარცხლბეკთან შორიდანვე შეიგრძნობა. მაყურებლის მხედველობას ატყვევებს ამ მაღალი, ბუნებრივი კლდის დამაგვირგვინებელი ტაძარი. სამხრეთის ფასადი კლდის ნაპირას არის მოქცეული. მისი გლუვი კედელი, რომელსაც არავითარი დამატებითი გამოწეული მასები არ გააჩნია, ვერტიკალური კლდის მიმართულებას აგრძელებს. ასეთივე გლუვი, მოხდენილი, მაგრამ უფრო ვიწროა დასავლეთის ფასადი; იგი მიმართულია იქით, სადაც თვით კლდესაც კონცხის ვიწრო და მაღალი ფორმა აქვს. ძეგლი შერწყმულია კლდესთან თავისი ლამაზი, აზიდული ფორმებით.“

რაც შეეხება კლდის ხელყოფას. ზემოთ ნახსენებ წიგნში ვახტანგ ბერიძე ჩივის გორგასლის ძეგლის დადგმის (1967 წ.) შედეგად კლდის ნაწილის დაზიანების გამო:

„... დაანგრიეს გვიანდელი ხანის სახლები [ეკლესიის] ეზოს ჩრდილო-დასავლეთით, რათა ქალაქიდან გახსნილიყო ხედი ძეგლზე. ეზოს შემოავლეს ბაზალტის თლილი კვადრებით მოპირკეთებული კედელი, მოედანი გაასწორეს და მოკირწყლეს, სამწუხაროდ აღნიშნული სამუშაოების წარმოების დროს დაინგრა კლდის ნაწილი, განსაკუთრებით მისი ჩრდილო-დასავლეთი კუთხე, რომელიც ადრე ხიდის თავს აღწევდა, მოისპო კლდეს მიშენებული, ისტორიული თვალსაზრისით მნიშვნელოვანი, აბო თბილელის სენაკიც და ზოგი სხვა ნაგებობის ნაშთიც. ახლად აგებული რუხი ფერის, ყრუ, ჩრდილოეთის მხრიდან საკმაოდ მაღალი კედელი არღვევს კლდისა და ტაძრის ჰარმონიული შერწყმის სურათს.“

თუმცა, უკანასკნელი 5 წლის განმავლობაში მეტეხის პლატო იმდენად დაზიანდა, რომ სანაცვლოდ არათუ ერთი ვახტანგ გორგასლის, არამედ ყველა ქართველი მეფის ძეგლი დაიდგემებოდა.

x
კლდის ნგრევას წლებია ეწინააღმდეგება თბილისზე მზრუნველთა გაერთიანება „ტფილისის ჰამქარი“, თუმცა ვერც მშენებლების, ვერც მერიის, ვერც კულტურისა და გარემოს დაცვის სამინისტროების დამუნათებამ შედეგი ვერ გამოიღო. თუ 2008 წელს ერთგან ჩიჩქნიდნენ კლდეს, დღეს ვანდალიზმის კერა რამდენიმე ადგილზეა გადატანილი. შესაბამისად, მეტეხის პლატოს მტკვარზე დაშვებული კედლის ნაწილი დროთა განმავლობაში აგურით ამოყვანილ ღობეს, ნაწილი კი მრავალსართულიანი კორპუსის ფასადს დაემსგავსა, არაფერს ვამბობ კლდის დადაბლებასა და დამცრობაზე, რაც მტკვრის დაგუბების შემდეგ ისედაც თვალში საცემი გახდა. თუმცა მეტეხის პლატოს ესთეტიკური მხარე არ არის ერთადერთი პრობლემა. კლდე, რომელიც ლამის სამყაროს ხნისაა და თბილისის დაარსებიდან ამშვენებს ქალაქს, სერიოზული განსაცდელის წინაშე დგას. ერთი, რომ მისი გული გამოხრულია ორმაგი გვირაბით, რომლის გაყვანის დაწყებას ზარ-ზეიმით იუწყებოდა 1968 წლის ივლისში გამოსული გაზეთი „თბილისი“:

„... სამუშაოების პირველი ეტაპი დასასრულს უახლოვდება. ეს არის მანძილი მეტეხის პლატოს კლდოვან ბჭემდე, მთავარ პორტალამდე, საიდანაც ნგრევა უნდა დაიწყოს და გვირაბგამყვანები თავიანთ ჩვეულებრივ სტიქიაში მოხვდებიან. მაშინ უფრო ფართოდ გამოიყენებენ სამთო ტექნიკას, კლდეს ნაკუწებად აქცევენ და ისე გამოზიდავენ.“

მეორე ის, რომ გარედანაც მიდგნენ და ლამის მდინარის ზედაპირის პარალელური წიბო აქციეს უშნო ტეხილად, რამაც არაერთი ბზარი გააჩინა კლდის სხეულზე და მისი ჩამოშლის ალბათობაც ერთი–ორად გაზარდა.

P.S. ადრე, როცა თბილისს იპყრობდნენ, მეტეხის ციხეს ქვასა და ჭურვებს უშენდნენ ხოლმე, თუმცა თავად კლდის დანგრევა და ამგვარად ციხის სამუდამოდ მოშლა, აზრად არავის მოსვლია. როგორ მოხდა ისე, რომ ქართველმა სახელმწიფო მოხელეებმა და მშენებლებმა, თავიანთი დეველოპერული ვნებებით, თემურ-ლენგისა და აღა-მაჰმად ხანის ბოროტი გენია დაჩრდილეს?!

Tags: თბილისი,მეტეხი



ყურადღება!
რადიო თავისუფლების ქართული რედაქციის ვებსაიტზე ფორუმებით სარგებლობისთვის აუცილებელია რეგისტრაციის გავლა.

რეგისტრაციის გასავლელად დააჭირეთ ვებსაიტის ზედა მარჯვენა კუთხეში მოთავსებულ ბმულს „რეგისტრაცია“. (რეგისტრაციის გავლის შემდეგ ელექტრონული ფოსტით მიიღებთ ავტომატურ შეტყობინებას. ყურადღება მიაქციეთ, შეტყობინება თქვენი ელექტრონული ფოსტის spam-ში ხომ არ აღმოჩნდა.) კომენტარის დასაწერად არ დაგავიწყდეთ საიტზე შესვლა.
ეს ფორუმი დაიხურა
კომენტარების რიგი
კომენტარები
     
ავტორი: ჯიმშერ რეხვიაშვილი საიდან გვწერთ: თბილისი
02.04.2013 21:03
ავტორი: ანონიმი
02.04.2013 19:07
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=438243439596548&set=a.392651317489094.95168.392643754156517&type=1&theater
ნარიყალას კლდეზე რატომ არაფერს წერთ. თუ ბიძინას ეპატიება კლდეების მონგრევა?

– – – – – – –
ცხადია, არ ეპატიება! მომდევნო ბლოგში, რომელიც რამდენიმე დღეში გამოქვეყნდება, აუცილებლად დავწერთ!

ავტორი: ანონიმი
02.04.2013 19:07
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=438243439596548&set=a.392651317489094.95168.392643754156517&type=1&theater
ნარიყალას კლდეზე რატომ არაფერს წერთ. თუ ბიძინას ეპატიება კლდეების მონგრევა?

ავტორი: Rambo
02.04.2013 16:07
მაგალითად: Наплевать на.... - ფეხებზე მკიდია. რუსები ხო არ ამბობენ –,,повесил на ноги" !

ავტორი: naturali
01.04.2013 06:51
რემბო

ლომის წილი -უმეტესი წილი ასე მგონი

ოღონდ შავით თეთრზე და განსაკუთრებით მიმიფურთხებიას შესატყვისი რაა ვერ გავიგე

ისე საერთოდ არ ვხმაროთ ის სჯობს მარა ხანდახან ისე მოგშლიან

ავტორი: Rambo
31.03.2013 13:12
და ბოსხი რომ ბოშია,ვანკლიბერნი - კლაიბერნი, მაკინროი - მეკინრო, მაკ-დონალდი - მეკ-დანალ, სტალონე-სტელოუნი,
ტრუმენ კაპოტე - თრუმენ კეპოუტი, და ასე სხვა მრავალი, რა ვქნათ? უნდა დავთანხმდეთ რომ 100 წელი რუსული კულტურის გავლენამ მოგვიტანა ის,რისი შეცვლაც ეხლა შეუძლებელია,და არც არის საჭირო. გაცილებით მნიშვნელოვანია,რომ არ ვიხმაროთ ქართულში რუსული სიტყვები,როგორც ,,ბუნტი, ობივატელი,რეზულტატი,პაკლონი,ბოევიკი,მეშჩანი,პოსლეზე
ჩინოვნიკი და სხვ. ან ფრაზები და იდიომები -,,ლომის წილი,შავით თეთრზე , მიმიფურთხებია" და სხ.
ყველა ამას თავისი შესატყვისი გააჩნია!

ავტორი: ნინო
31.03.2013 03:22
სწორია სტაინბეკი, ისევე, როგორც სწორია ფროიდი და არა რუსული ფრეიდი. მაგრამ ასევე სწორია ვაშინგტონი. ეს უკანასკნელი გეოგრაფიული სახელიცაა და გეოგრაფიული სახელები, როგორც წესი, ძალიან ძნელად განიცდიან ცვლილებას. შეცდომით შემოსული და დამკვიდრებული ფორმის განდევნა და "გამოსწორება" ძნელია. ვაშინგტონი, როგორც აშშ-ს დედაქალაქი ეჭვს არ იწვევს, ასე დამკვიდრდა, დიდ ხნის ტრადიციაა და ასე იხმარება დღესაც. მაგრამ მსგავს გვარებს, მაგადითად, Warner გამოითქმება უორნერი და არა ვორნერი.

ავტორი: რემბო
30.03.2013 13:29
თბილისელ ანონიმს
----------------------------
ალბათ შენი მეორე სახელი ჯიმშერია!?
მოდი, ჯიმშერ,ასე ვილაპარაკოთ :,, ფრესიდენთი ლისბოაში თექსასიდან ჩაფრინდა , ან ბრასსიზის და ბრიუჟის მიუზიუმში ბოშის ნამუშევრები ვნახეთ(!!?)-მე მგონი ბევრი არ დაგეთანხმება.

ავტორი: ანონიმი საიდან გვწერთ: თბილისიდან
29.03.2013 21:57
რა თქმა უნდა, სტაინბეკი და არა სტეინბეკი. აინსტაინი და არა ეინშტეინი, უოშინგტონი და არა ვაშინგტონი.

"სტეინბეკს" რუსული გავლენით ვამბობთ. დასანანია, რომ ამ ელემენტარულ ჭეშმარიტებას ცალკე მტკიცება სჭირდება.

წერილი მშვენიერი და კომპეტენტურად ნაწერია. სამწუხაროდ, ამგვარი წერილები ხმაა მღარადებლისა უდაბნოსა ზედა იმიტომ, რომ წერე და იკითხე, ვინ გისმენს... ნაცარქიტექტორები თავისას მიერეკებოდნენ. ვნახოთ, ახალი მთავრობა რას იზამს. ახლის აშენებას ვინ ჩივის, ნაცების დანგრეულის და ნავანდალარის ნაწილობრივი აღდგენა მაინც ტომ მოხერხდეს, უკვე დიდი საქმე იქნება.

ავტორი: ანონიმი
29.03.2013 02:22
რა საინტერესო და ერთობ წიგნიერ განსჯა განხილვას აქვს ადგილი. ნაკითხი ახალგაზრდობა

ავტორი: რამაზი საიდან გვწერთ: თბილისი
26.03.2013 08:10
მე მაინც ვთვლი, რომ სტეინბეკი უნდა იყოს. ასე დამკვიდრდა ჩვენთან და იმიტომ. ეგრე ყველაფერი შეგვიძლია შევცვალოთ, მაგალითად უოშინგტონი ვთქვათ ვაშინგტონის ნაცვლად ან რიუ დი ჟანეირუ - რიო დე ჟანეიროს ნაცვლად.

ავტორი: pesimisti
23.03.2013 21:15
მოდერატორს
––––––––––––––––––
სტეინბეკი ამერიკელი მწერალია და ამერიკაში მას სტეინბეკი ჰქვია, ისევე როგორც შექსპირის პერსონაჟს ჰქვია შეილოკი და არა შაილოკი,როგორც ერთმა ,,ჭკვიანმა" თარგმნა.
პ–ით P.
პასუხი

ავტორი: მოდერატორი
24.03.2013 02:42
ცდებით, ძვირფასო პესიმისტო! ჩვენი თუ არ გჯერათ, ჰკითხეთ ნებისმიერ ამერიკელს, როგორ გამოითქმის Steinbeck-ის გვარი. ან, სულაც, გახსენით ეს ბმული და მოუსმინეთ: http://www.howjsay.com/index.php?word=John+Steinbeck

ავტორი: ხუთკუნჭულა
23.03.2013 01:50
თბილისის იერთან დაკავშირებით ბევრი რამე ხვდება თვალს უშნოდ, ზოგი რამ უბრალოდ სიახლეა და თვალი ვერ შეეგუა, ზოგი რამ კი ძველის, ფასეულის უგემოვნო, უსახო განმეორებაა და უარესია, ვიდრე ნგრევა... დანგრეულს ააშენებ, მაგრამ ნახევარ მილიარდად აშენებულ სიმახინჯეს, სამების ტაძარი რომ დაარქვეს, იმას რას უზავთ? ან ყოველ ეზოში წამოჭიმულ ლენინის ძეგლების შემცვლელ უგვანო ეკლესიებს რანაირად მოარგებთ ქალაქს? მადლობა ყურადღებისთვის

ავტორი: ანონიმი
22.03.2013 21:34
დაერიენ ბიზნესმენებს. აკი დაიყვირეთ იმ წუთშიო, ბიძინამ?
ყვირიან, მაგრამ ხადური მაინც ძალადობს, ანუ ...ისააა...

ავტორი: ჩვენ საიდან გვწერთ: შეცნობილიდან
22.03.2013 01:32
მძინარებს დაგშლით როცა არა წერთ!

ავტორი: მამალი საიდან გვწერთ: ქანდარიდან
21.03.2013 22:43
სამწუხარო რეალობაა,დღეს მიშიკომ სხვა რამ დაამტკიცა ის რომ,ქვეყანას შვიდიანი ყვავები მართავენ(.შვიდიანი ყვავების აშენებული სახელმწიფო.....გილოცავთ ერო დღეს თქვენ გაიმარჯვეთ?

ავტორი: მისტიკიდან საიდან გვწერთ: ოპტი
21.03.2013 17:36
ავტორი: პესიმისტი
20.03.2013 22:25
ქვეყანა თავზე გვენგრევა,მეტეხის კლდის დანგრევაზე ადრე რუსები და ქოცები თავზე დაგვაჯდებიან და ბნელეთში დაგვაბრუნებენ, მაშინ შევევედროთ ახალ Грузгосплан–ს ,რომ
გვიშველოს !
P.S.-მანამდე კი სწორად უნდა დავწეროთ
სტეინბეკის (და არა სტაინბეკის გვარი,ჩვენ გერმანიაში
არ ვართ) ! :)))-სტაინბეკი ამერიკელი იყო და არა გერმანელი-სწორია სტაინბეკი-სწორია ავტორი...რუსები თავზე მიშამ დაგვასვა, ასე რომ ნუ გერევათ რამსი...

ავტორი: ანონიმი
21.03.2013 14:36
ბატონო ჯიმშერ, თითქმის ყოველდღეა თქვენი სტატიები და იქნებ, ფსიქიატრიაზეც დაგეწერათ რამე. მიუხედავია ეს სფერო, თორემ ამ რამდენიმე კომენტარის ავტორებს, აქ რომ დევს, კომპიუტერთან და ინტერნეტთან რა ესაქმებათ?:)))))))))))

ავტორი: ანონიმი
21.03.2013 14:04
რისი მცდელობაა აგი სსრკ გოსსტრუქტურების თუ:შოთა ილია...ჯიმშერით! კლდეში შეჭრის.რომ ვერ ირითმება აბდლური,ვერ ამჩნევს ჟურნალიუგა მორუსულო

ავტორი: ანონიმი საიდან გვწერთ: მელანქოლიკოსი
21.03.2013 00:21
თბილისი არის აღა მაჰმად ხანის შემდეგ თბილისის პირველად მნგრევლები თენგიზ კიტოვანიც და ჯაბა იოსელიანიც. ერთი დაუსჯელად დასეირნობს მის მიერ დანგრეულ თბილისში და ინტერვიუებს იძლევა, მეორე დიდი პატივისცემით დაასაფლავეს მიხეილ თამარაშვილის გვერდით//ძველ და ნამდვილ საქართველოში მაგისთანებს პანთეონებს კი არა სულ პატარა ეკლესიის სასაფლაოებს არ აღირსებდნენ//. მანდვე თამაშ თამაშ გამოჩნდება ხოლმე მაგათთვის მადლობის მთქმელი საქართველოს საპატიო პენსიონერი შევარდნაძე. მაგრამ თბილისი არის დავით გარეჯელის ცილისმწამებელი და გამძევებელი ქალაქიც. ყველაფერი შავთეთრია,მაგრამ სადაც შავს შავი არ ქვია იქ შავი ჭარბობს.

ავტორი: ჯონდო–ბონდო
21.03.2013 00:05
ადრე, როცა თბილისს იპყრობდნენ, მეტეხის ციხეს ქვასა და ჭურვებს უშენდნენ ხოლმე, თუმცა თავად კლდის დანგრევა და ამგვარად ციხის სამუდამოდ მოშლა, აზრად არავის მოსვლია. როგორ მოხდა ისე, რომ ქართველმა სახელმწიფო მოხელეებმა და მშენებლებმა, თავიანთი დეველოპერული ვნებებით, თემურ-ლენგისა და აღა-მაჰმად ხანის ბოროტი გენია დაჩრდილეს?!
===================================================
უფფ რას ამბობთ,ეგენი ჩაის არ სვამენ ისე, ახალშობილის სისხლი თუ არ დააყოლეს!!!!

ისე ხელოვნური კლდისმაგვარი დეკორაცია არ მიეფარება გარიდან?

ავტორი: პესიმისტი
20.03.2013 22:25
ქვეყანა თავზე გვენგრევა,მეტეხის კლდის დანგრევაზე ადრე რუსები და ქოცები თავზე დაგვაჯდებიან და ბნელეთში დაგვაბრუნებენ, მაშინ შევევედროთ ახალ Грузгосплан–ს ,რომ
გვიშველოს !
P.S.-მანამდე კი სწორად უნდა დავწეროთ
სტეინბეკის (და არა სტაინბეკის გვარი,ჩვენ გერმანიაში
არ ვართ) ! :)))
პასუხი

ავტორი: მოდერატორი
21.03.2013 22:18
გერმანიაში თუ მის ფარგლებს გარეთ - სწორი ფორმაა "სტაინბეკი" და არა "სტეინბეკი". თუ დაგაინტერესებთ, შეგიძლიათ მოიძიოთ ვებსაიტები, რომლებზეც გვარ-სახელების გამოთქმაა მოცემული.
ყოველი შემთხვევისთვის შეგახსენებთ, რომ ფარდობითობის თეორიის ავტორი გაამერიკელების შემდეგ "აინსტაინი" გახდა და არა "ეინსტეინი". ლეონარდ ბერნსტაინიც გაგონილი გეყოლებათ...

ავტორი: ანონიმი
20.03.2013 21:14
ძველ და ახალ ფოტოებზე ნაჩვენები კლდის მონაკვეთი სხვადასხვაა. იქ სადაც ახლა მშენებლობა მიმდინარეობს ადრეც უსწორმასწორო კლდე იყო და მტკვართან უფრო ახლო ვიდრე დანარცენი ნაწილი. ამას კარგად ასახავს 1913 წელს პროკუდინ გორსკის მიერ გადაღებული ფერადი ფოტო. იხილეთ ფოტო - http://prokudin-gorsky.org/arcs.php?lang=en&photos_id=1145&type=2

სხვა მასალები

აუდიო ორი პოზიცია უმრავლესობაში და აუგად ნახსენები მესამე სექტორი

პარლამენტში დარეგისტრირებულ ორ კანონპროექტს შორის უნდა გაკეთდეს არჩევანი, რომელიც ელექტრონული კომუნიკაციების საშუალებით ფარულ თვალყურის დევნებას უკავშირდება.
გაგრძელება

აუდიო კახა ბენდუქიძის კვალი საქართველოს განვითარებაზე

დღეს თბილისში დაკრძალეს კახა ბენდუქიძე, საქართველოში განხორციელებული რეფორმების ერთ-ერთი მთავარი ავტორი.
გაგრძელება

აუდიო თამარ ბერუჩაშვილი: სანქციებთან მიერთების აუცილებლობა ჯერ არ დამდგარა

„ჩვენ ამ საკითხს დამოუკიდებლად, პარტნიორებთან ერთად, იმ ინტერსების გათვალისწინებით გადაწყვეტს, რაც საქართველოს აქვს“.
გაგრძელება

თქვენი პუბლიკაციები

ძვირფასო მეგობრებო,

რადიო თავისუფლების რუბრიკაში „თავისუფალი სივრცე“ შეგიძლიათ საკუთარი ბლოგებისა და პუბლიცისტური სტატიების გამოქვეყნება.

ტექსტი არ უნდა აღემატებოდეს 700 სიტყვას.

რედაქცია იტოვებს უფლებას, საკუთარი შეხედულებისამებრ შეარჩიოს ტექსტები გამოსაქვეყნებლად. ავტორებს ვთხოვთ, გაითვალისწინონ რადიო თავისუფლების სარედაქციო პოლიტიკა, რომელსაც შეგიძლიათ გაეცნოთ განყოფილებაში „ფორუმის წესები“.

ტექსტები ქვეყნდება უცვლელად, რედაქტირების გარეშე.

მასალები მოგვაწოდეთ მისამართზე: tavisupleba@rferl.org
(subject-ში ჩაწერეთ „თავისუფალი სივრცე“)

ყველაზე პოპულარული