ოთხშაბათი, 01 ოქტომბერი, 2014 თბილისის დრო 18:14

ბლოგები / გიორგი გვახარია

იური მეჩითოვი: ფონის პრობლემა

x
ქართული იუმორის ისტორია რომ დაწეროს ვინმემ, აუცილებლად შენიშნავს კრიზისს, რომელსაც ეროვნული იუმორი 80-იანი წლების ბოლოს და 90-იანი წლების დასაწყისში განიცდიდა. პარადოქსია, მაგრამ ეროვნულმა მოძრაობამ, რომელიც დიდწილად ლოზუნგებზე, ხმამაღალ შეძახილებზე, „კრემლის აგენტების“ მხილებაზე იყო აგებული, იმის მაგივრად, თავისუფლების იდეა თავისუფალი იუმორით „გაეფორმებინა“, თითქმის ჩაკლა ის ირონია და თვითირონია, რომლითაც ქართული კულტურა საკმაოდ მდიდარი იყო. თუმცა ამ ტოტალური უიუმორობის მსხვერპლი პირველ რიგში ის ხალხი გახდა, ვისაც არ შეეძლო ქილიკის, ირონიის, ექსცენტრიკის გარეშე ცხოვრება.

ერთი მათგანი სერგო ფარაჯანოვი იყო. პარიზში, ქართული ფილმების ფესტივალის დღეებში, შეხვედრა მოგვიწყო კომუნისტების გაზეთმა „იუმანიტემ“. ფარაჯანოვი სიტყვით გამოვიდა და „პერესტროიკის“ ეპოქაში, როცა კომუნისტების რიგებშიც კი სერიოზულად დაიწყო რეფორმის აუცილებლობაზე საუბარი, ლენინის ქება-დიდებას შეუდგა. „როგორ არ რცხვენია?! თავი მოგვჭრა ამ კაცმა!“ - მითხრა მაშინ ჩვენი დელეგაციის ერთმა წევრმა, კინორეჟისორმა, რომლის ფილმები, სხვათა შორის, სწორედ იუმორის დეფიციტით გამოირჩევა.

არადა, „ფარაჯანოვის ფონი“ ვინც იცოდა, ფრანგი კომუნისტების გაზეთის რედაქციაში მის გამოსვლაზე გულიანად გაეცინებოდა. ექსცენტრიკა დიდი რეჟისორის ცხოვრების წესი იყო, პუბლიკის გაღიზიანება, მოულოდნელობებითა და ურთიერთსაწინააღმდეგო აზრებით თამაში - მისი სტიქია. ამ კლოუნადის გასაგებად ისიც მნიშვნელოვანი იყო, როგორ ამბობდა ამას ფარაჯანოვი, როგორ იდგა, სად სვამდა მახვილებს... მოგვიანებით მიამბეს: ერევანში, „აშუღ ქერიბის“ პრემიერაზე, სადაც მას დარბაზი ოვაციებით და ფეხზე ადგომით შეხვდა, ფარაჯანოვი სცენაზე ასულა და უთქვამს: „ჩემგან ნუ ელით იმას, რომ ვიტყვი, თითქოს სომეხი რეჟისორი ვარ. მე ქართული ფილმი გადავიღე. აბა, ვის გაუგია სომხის გადაღებული კარგი ფილმი?!“ ცოტა ხნის შემდეგ, იმავე „აშუღის“ პრემიერაზე, ოღონდ უკვე თბილისის კინოს სახლში რეჟისორმა განაცხადა: „აღიარეთ, ქართველებო, რომ თუ რამე ხარისხიანი გაკეთებულა მეოცე საუკუნის ქართულ კულტურაში, ამ ავტორების უმრავლესობას სომხები შეადგენდნენ!“

ეს კავკასიელი ხალხების შერიგების თავისებური მეთოდი იყო. იუმორით. „აშუღ ქერიბიც“ ხომ ესაა - მუსულმანური ზღაპარი, რომელიც ეთნიკურად სომეხმა საქართველოში გადაიღო. თანაც, მთიანი ყარაბაღის კონფლიქტის დაწყებამდე ცოტა ხნით ადრე.

„აშუღ ქერიბიც“ ხომ ფარაჯანოვის ავტოპორტრეტია,   უმცირესობაზე გადაღებული გენიალური ფილმია - აშუღზე, რომელსაც სახლი არ აქვს, რომლის სიმღერას ყრუები უსმენენ, რომლისაც არ ესმით და რომლისთვისაც თავის გადარჩენის ერთადერთი საშუალება კლოუნადაა.

იური მეჩითოვი არა მარტო სერგო ფარაჯანოვის მეგობარია, არამედ მისი სტილის ერთგვარი გამგრძელებელიც. ამაში რომ დარწმუნდეთ, ცხადია, იურა უნდა გაიცნოთ და აიტანოთ მისი „ატრაქციონები“ -კარგი და ცუდი ანეკდოტების მთელი სერია, უხამსობის და ესთეტიზმის  განუწყვეტელი „ჯახი“, რადიკალური ლიბერალიზმი და რადიკალური კონსერვატორობა. არაა, ალბათ, შემთხვევითი, რომ იური მეჩითოვი, ერთი მხრივ, ერეკლე დეისაძის ერთ-ერთი პირველი დამცველი გახდა (საჯაროდ, ტელევიზიით, როცა ამას ბევრმა აარიდა თავი), მერე კი ერეკლეს ერთ-ერთი მთავრი მტრის, მალხაზ გულაშვილის დაცვა დაიწყო, როცა გულაშვილი დააპატიმრეს.

ამას წინათ „წითელ ზონაში“ მოვიწვიეთ ქართულ-სომხურ ურთიერთობებზე სასაუბროდ. არ დავუჯერე მეგობრებს, რომლებიც მაფრთხილებდნენ, „კლოუნადად“ გადააქცევს ამ თემასო. მართლაც ასე მოხდა: სომხებზე იძახა, ძალიან ბევრს სჭირს „მსხვერპლის კომპლექსიო“, სტურუაზე თქვა, მისი განცხადება ქსენოფობიური არ ყოფილაო. მხიარულად წაიყვანა საუბარი და არ დამემორჩილა.

მეჩითოვის დამორჩილება შეუძლებელია! გაგექცევა. იმისათვის, რომ გაიგო, როდის ხუმრობს და როდის არის სერიოზული, ფონი უნდა იცოდე. ეს ფონი კი მეტისმეტად რთულია იმისთვის, რომ იურა მეჩითოვის ფენომენს ჩაწვდე.

პირადად მე ამდენ ძალისხმევას არც ვატან. უბრალოდ, მიყვარს იურას ფოტოები და მიყვარს ეს ადამიანი. მიუხედავად იმისა, რომ არც სტურუას გამართლებაში ვეთანხმები (მიმაჩნია, რომ „კავკასიური ცარცის წრის“ დამდგმელმა შავრაზმული გაზეთების რიტორიკა არ უნდა გაიმეოროს), არც ოკუპაციის მუზეუმის შეფასებაში და, მით უმეტეს, არც საბჭოთა კავშირის მიმართ ნოსტალგიებში. და მაინც, მჯერა, რომ იური მეჩითოვის დანიშვნა კულტურისა და ძეგლთა დაცვის მინისტრის მოადგილედ ივანიშვილის მთავრობის ერთ-ერთი ყველაზე სწორი გადაწყვეტილებაა.

არჩევნებიდან დღემდე ივანიშვილის ხელისუფლებისგან სიურპრიზები არ გვაკლდა. ახლა უკვე ნამდვილად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ უმცირესობის საკითხი ივანიშვილის მთავრობის პრობლემაა, რომლის გადაწყვეტა, ეტყობა, კიდევ დიდხანს ვერ მოხდება (თავად ივანიშვილისთვის, როგორც ჩანს, „საპარლამენტო უმცირესობა“ ახლა უფრო დიდი თავის ტკივილია, ვიდრე უმცირესობის პრობლემა). ამ ერთ თვეში მთელი კასკადი მოვისმინეთ ქსენოფობიური განცხადებებისა, რომლებიც დაგვირგვინდა ქალბატონი ვიცესპიკერის, მანანა კობახიძის ვარიაციებით უმცირესობების თემაზე. ბატონმა ივანიშვილმა ჯერ კიდევ არჩევნებამდე აღნიშნა ეკა კვესიტაძის გადაცემაში, ჯაჭვლიანს, თუ მართლა მიაყენა შეურაცხყოფა უმცირესობას, მოვიყვან და ბოდიშს მოვახდევინებო. მაგრამ ახლა პრემიერ-მინისტრს მთელი გუნდის დაბარება მოუწევს, რათა აუხსნას, რას ნიშნავს უმცირესობა და რას ნიშნავს ადამიანის უფლებები. ანდა მოუწევს, მათ ინტერვიუს მიცემა აუკრძალოს, რადგან ეს ხალხი ხშირად თავისი ნათქვამის განმარტებისას უფრო მეტად აყენებს შეურაცხყოფას უმცირესობას, ვიდრე პირველად, როცა რაღაც წამოცდა.

მაგრამ რამდენად ეფექტიანი იქნება ეს აკრძალვა და ეს ბოდიში, როცა 2012 წლის შემოდგომის საქართველო სავსეა დაგროვილი სიძულვილითა და ბოღმით, სავსეა იუმორის კატასტროფული დეფიციტით, რომელმაც პირადად მე 80-იანი წლების მიწურულის და 90-იანი წლების დასაწყისის საქართველო გამახსენა - „გაუ, გაუს ეპოქა“, რომლითაც საფუძველი ჩაეყარა „იზმებს“ ქართულ სინამდვილეში - ზვიადიზმს, მიშიზმს და ახლა უკვე ბიძინიზმს. იმას, რაც ყველაფერთან ერთად იუმორის გრძნობას უკარგავს ადამიანს და ართულებს სიცოცხლის, მრავალფეროვნების, ისევ და ისევ ფონის შეგრძნებას... მერე კი სიძულვილსა და შეუწყნარებლობას აღვიძებს. სწორედ ეს სიძულვილი გამოჩნდა იმ საიტებსა და ფეისბუკის გვერდებზე, რომლებიც იური მეჩითოვს მიუძღვნეს. ხალხი იმდენად გაბოროტდა, რომ კულტურის მინისტრის კიდევ ერთი მოადგილის, ხათუნა ხუნდაძის ფეისბუკის გვერდზე განთავსებული სკანდალური სტატუსები რუსულად თარგმნეს და მეჩითოვს მიაწერეს.

არადა, მთელი ეს ტაკიმასხარაობა - სამზარეულოში, გაშიშვლებული, უკვე ასაკში შესული კაცი - იური მეჩითოვი, თანაც კამერის სრულიად „არაპროფესიული რაკურსით“, „ფარული გადაღების“ ეს იმიტაცია ნაწილია ქართველი ფოტოგრაფის სტილისა. გამოწვევაა, რომელშიც ვერ გაიგებ, სადაა სიმართლე და სადაა ხუმრობა, ფოიერვერკია ხმაურისა და ეკლექტიკის. ფოტოებიც ხომ ასეთი აქვს! მაგალითად, ასაკში შესული შიშველი ქალების სერია, რომელზეც თავის დროზე ბევრი იბუზღუნა „გემოვნებიანმა ელიტამ“ - კიტჩიო, კემპიო, ავლაბარიო... სომხურიო. ესეც ითქვა მაშინ...

მთელი ეს კლოუნადა თავდაცვის საშუალებაა და, ამავე დროს, პროტესტია. ნუ დაგვავიწყდება კონტექსტი (ფონი), რომელიც ამ გადაღებას ახლდა. მეჩითოვი გამოგვეცხადა მაისურით, რომლითაც პროტესტი გამოხატა ფოტოგრაფების სკანდალური დაკავების გამო. შემდეგ გაიხადა ეს მაისური და ახლა უკვე ნახევრად შიშველმა ჩაწერა ეს სკანდალური ინტერვიუ ქართველებზე... ეს თავისებური სტრიპტიზი იმ წინააღმდეგობრივი ფონის შედეგია, რომლის შესახებაც ზევით ვწერდი. ფონის შეგრძნებას კი იუმორის გრძნობა ჭირდება. აკი თავადაც დაურთო რეპლიკა ამ სკანდალურ ვიდეოს: ვისაც იუმორის გრძნობა არა აქვს, ნუ ჩართავსო.

მაინც ჩართეს და მაინც იმსჯელეს. იმაზე, რომ „საქართველოს უღალატა“, იმაზე, რომ „ესესერი“ უნდა და იმაზე, რომ არა აქვს უფლება, იყოს კულტურის მინისტრის მოადგილე. ხელახლა აბობოქრდა 90-იანი წლების დასაწყისის ქართული ვნებები - „მიტინგური რიტორიკა“, კოლექტიური წერილები, საჩივრები, მუქარა... გულდასაწყვეტი ისაა, რომ ამ აგრესიულ სივრცეში არავინ გამოვიდა იური მეჩითოვის დასაცავად. მათ შორის არც ისინი, ვის დასაცავადაც იური მეჩითოვი „აქეთ-იქით დარბოდა“. სამოქალაქო სითამამით ჩვენ მხოლოდ მაშინ გამოვირჩევით, როცა ერთად ვართ, როცა ჩვენს უკან ან პარტიაა, ან „ხალხი“.

მე არ ვიცი, რამდენად გაართმევს თავს მეჩითოვი ახალ მოვალეობას. მაგრამ დარწმუნებული ვარ, რომ მხარს დაუჭერს იმას, რასაც „თბილისური კულტურა“ ჰქვია და რაც კარგა ხანია, დავიწყებულია ჩვენში, მხარს დაუჭერს სიჭრელეს, ეკლექტიკას, მრავალფეროვნებას, პარადოქსებს, პროვოკაციას. იმათ კი, ვინც ამტკიცებს, რომ „კლოუნისთვის“ საშიშია ასეთი მაღალი თანამდებობის ჩაბარება, ვთხოვ გაიხსენონ, ვინ იყვნენ აქამდე კულტურის მინისტრები და მოადგილეები.

გემოვნებიანი ხალხი იყო, სხვათა შორის.

Tags: კულტურა,უმცირესობები,იური მეჩითოვი,სერგო ფარაჯანოვი



ყურადღება!
რადიო თავისუფლების ქართული რედაქციის ვებსაიტზე ფორუმებით სარგებლობისთვის აუცილებელია რეგისტრაციის გავლა.

რეგისტრაციის გასავლელად დააჭირეთ ვებსაიტის ზედა მარჯვენა კუთხეში მოთავსებულ ბმულს „რეგისტრაცია“. (რეგისტრაციის გავლის შემდეგ ელექტრონული ფოსტით მიიღებთ ავტომატურ შეტყობინებას. ყურადღება მიაქციეთ, შეტყობინება თქვენი ელექტრონული ფოსტის spam-ში ხომ არ აღმოჩნდა.) კომენტარის დასაწერად არ დაგავიწყდეთ საიტზე შესვლა.
ეს ფორუმი დაიხურა
კომენტარების რიგი
კომენტარები: გვერდი გვერდების რაოდენობა 4
ავტორი: ვახო ტფილელი
20.12.2012 16:38
ტფილისი იყო ქართული კულტურის შესანიშნავი და ძვირფასი ნაწილი და არა ჩეკისტი ლილია ბრიკის პროტეჟე ფარაჯანოვის თაყვანისმცემელთა სათარეშო სივრცე და სწორედ ამიტომ მოსპეს ის ბოლშევიკებმა. ოვანეს თუმანიანის თქმით ტფილისი ჰგავდა სუფრას სადაც მთელი კავკასია იყო დაპატიჟებული მაგრამ ის არ ყოფილა ნადირთა ეთნოგრაფიულ-ზოოლოგიური კრებული. მას ჰკრავდა ქართული სული,თამადა ქართველი იყო. ამით მოხიბლულმა მან თავის შვილებს შეჩვენების შიშით აუკრძალა დაშნაკების მიერ საქართველოს წინააღმდეგ გაჩაღებულ ომში ჩაბმა და მათაც დაუჯერეს. ხოდა გაუმარჯოს ასეთი ტფილისის ნარჩენებს და ძირს ფარაჯანოვის თაყვანისმცემელთა და მათი უტვინო მტრების დიქტატურა !!! იცოცხლეთ და გაიხარეთ! და ვსაერთოდ არა მარტო მეჩითოვის ფონია შევარდნაძის კოლეგების მიერ შევარდნაძის კოლეგა კრუჩინას და დანარჩენების მათი აივნებიდან გადაყრა მოსკოვში რაც გახლდათ საბჭოთა დემოკრატიის განვითარების თვალშისაცემი ნიშანსვეტი და ამ მხეცობის სათანადოდ შეფასება დღესაც არაა მაინც და მაინც უაზრო. ჯობს გვიან ვიდრე არასდროს: გაუმარჯოს ამათ მიერ მისკვდილებული ტფილისის სულთმობრძავ ნაშთებს.

ავტორი: ანონიმი
19.12.2012 14:34
მგელი უკვე არის !

ავტორი: იაკობინელი საიდან გვწერთ: გოგებაშვილის ქუჩიდან
18.12.2012 20:36
ავტორი: qalaqeli
11.12.2012 20:46-შენი და სხვა მიშისტების პროგნოზი ძალიან ჰგავს მოთხრობის სიუჟეტს-"მგელი! მგელიო ბიჭი რომ გაჰყვიროდა და მგელი არსად იყო...

ავტორი: ANNA
18.12.2012 14:22
თემიდას თვალები რომ ახვეული აქვს, ეს სადღაც კი არ წერია, ატრამედ მთელს მსოფლიო ლიტერატურაში - ანტიური მითოლოგიიდან დაწყებული...
რაც შეეხება მთელ გამოშტერებულ მსოფლიოს - რომ არ გამოშტერებულიყვნენ, მხარს არ დაუწერდნენ პარტიას, რომელისაც მოსახლეობის მხოლოდ 10% უჭერს მხარს - იხ. NDI-ს ბოლო გამოკითხვები.
ისე, მართლაც, ივანიშვილი პროკურატურაში რატომ უნდა დაებარებინათ - იმიტომ რომ თავისი საკუთარი ფულით არ ააშენა უგულავს პროექტთ მორიგი იდიოტობა? და უგულავა და საყვარელიძე არ უნდა დაიბარონ იმავე პროკურატურაში იმიტომ< რომ სახელმწიფო ბიუჯეტის და საქართველოდს მოსახლეობის ფულით ააშენა სრულიად უსარგებლო სიმახინჯე და კიდევ ითხოვს ფულს მის ასაშენებლად? მაგარი პროდასავლური ლოგიკაა... პირდაპირ ხსნის ნატოსკენ მიმავალ გზას...

ავტორი: ბადრი მახარაძე საიდან გვწერთ: ბათუმი
18.12.2012 12:05
თბილისური კულტურა??? ეს ალბათ ცალკეა დანარჩენი საქართველოსგან???. ის გაუ- გაუ, იზმი და მარაზმში გადასული აზმია ალბათ ქართული კულტურის თბილისური ნაწილი. ერს კლიმაქსი ჭირს. გასაოცარია, ყველა გენიოსია ამ ქვეყანაში. საქმის კეთება კი?... მეჩითოვის, სტურუასა და სხვების უბედურება იმაში მდგომარეობს, რომ მათ ვერ გაუძლეს წნეხს და იმ გადაგვარებული საზოგადოების წევრები გახდნენ, რომელსაც თვითონ დასცინოდნენ. თავის საქმეს ეს ხალხი მართლაც დიდებულად ართმევდა თავს, მაგრამ ერთ მშვენიერ დღეს დაიწყეს იმის კეთება რაც არ უნდა აკეთონ. ცუდია, რომ ნიკორი დაიდეს შუბლზე და ამ მართლაც ჭრელი; ნაკომუნისტარი, ნაბანდიტარი, გადაგვარებული საზოგადოების ანაბარა გაიხადეს თავი, რომელიც ერთ მშვენიერ დღეს, ყოველგვარი დაფიქრების გარეშე გადასანსლავს მათ ისე, რომ კუჭიც არ აეშლება. რას იზამ, ის კი არა მართლა ვარსკვლავები ქრებიან და საკუთარი გრავიტაციის მსხვერპლები ხდებიან. აი იუმორი, მწარე მაგრამ....

ავტორი: ანონიმი
14.12.2012 18:26
ხააა..ხააა..ხააააა ! თქვენი დემოკრატია არ გაიშვა!))
შეხედეთ რა ამბავია რაიონულ თვითმმართველობებთან.
ახალ მთავრობას რომ ჰკითხო ესაა დემოკრატიაო გეტყვის - დემო ხომ ხალხს ნიშნავსო.
კი, ბატონო, მაგრამ ის 20-იოდე კრიმინალური გამომეტყველების ადამიანი ვინც გზას უღობავს გამგებლებს, ნიშნავს ხალხს?
ის იქნებ იმ 20 ან თუნდაც 200 ადამიანის აზრია და არა იმ რაიონის მოსახლეობის ?

ამას არ აქვს მნიშვნელობა ? - სადაა ამ დროს ეგ თქვენი "დემოკრატიული" მთავრობა ?))

ავტორი: ანონიმი
14.12.2012 14:13
ბიუჯეტს ზიანი მიადგაო...
სირცხვილი არა გაქვთ ?
კაცმა დაჩაჩანაკებული, მრავალგზის დაკორტნილ-სეკვესტრირებული 500 მილიონიანი ბიუჯეტი 8 მილიარდამდე გაზარდა და ვ ი ნ მ ე ს როგორ უბრუნდება პირში ენა ამის სათქმელად ?
ზიანი ის იქნებოდა ის 500 მილიონი, 400 მილიონად რომ ექციათ))
მაგრამ, პროსტო უნდათ და ამბობენ... ეკითხებიან და არ პასუხობენ.... მიეჭენებიაააან.

ვნახოთ, როდემდე.)))

ავტორი: BANNA საიდან გვწერთ: თელავი
13.12.2012 22:59
ავტორი: ANNA საიდან გვწერთ: Tbilisi
12.12.2012 11:53
სხვათაშორის, თემიდას თვალები ახვეული იცი რატომ აქვს - იმოტომ, რომ კანონო ბრმაა და ვინ რა ტიპია, სად ისწავლა, რომელი დასავლური გაზეთი მასზე რას წრსა, კანონისთვის ამას მნიშვნელობა არა აქვს. მართლმსაჯულების მიზანია ობიექტური ჭეშმარიტების დადგენა, რომლის შედეგად ზოგადად ნაძირალა შეიძლება გამართლდეს, თუ არ უმტკიცდება დანაშაული.

ეს არ იცით და კიდევ თქვენ ითვლებით პროდასავლურ ძალად?! მარტო უგულავა-მერებიშვილის მიერ 19 ოქტომბერს ჩატარებული მაქინაცია გეყოფათ საციხოდ.
====================================================
ამის დამწერს თემიდა ჰგონია თავი....ციტატის პირველი ნაწილი სადღაც ამოიკითხა და იცის თეორიულად....აი მეორე ნაწილი კი ამ ცოდნის გენიალური გამოყენებაა პრაქტიკაში!!!...

დუშეთის მილიციის უფროსი რატომ არ არის დაკავებული როცა ოცდაერთი მოწმე იძლევა ჩვენებას მის წინააღმდეგ?გუნავას რატომ არ ცნობენ დაზარალებულად?კურტანიძეს რატომ არ უძახიან პროკურატურაში?ივანიშვილს რატომ გაუკვირდა დაკითხვაზე არ გიბარებენო რომ კითხეს?

ჩამიპაჭუნე თვალი თემიდა,ვიცი რომ შეგიძლია,ორივე თვალში გასაოცარი მხედველობა გაქვს!!!!

შენდენი რომ "ესწავლა" წულუკიანს- კბილაშვილს,უგულავაც და მერაბიშვილიც კაი ხანი ეყოლებოდათ დაჭერილი ..........

დღეს ინგლისის პარლამენტშიც ბევრი ილაპარაკეს ჩვენზე....
მთელი მსოფლიო გამოშტერდა, მარტო თქვან ხართ მართლები!!!!!!!

ავტორი: ძველი კომუნისტი
13.12.2012 18:11
მალე ახალი წელი მოოდიიიიიიის.......

გილოცავთ ახალი, 1 9 3 7 წლის დადგომას !!!!!!!!!!!!!!

ავტორი: diskusid საიდან გვწერთ: tbilisi
12.12.2012 15:20
მოგესალმებით!

ქართველი ხალხის ამ მდგომარეობას უკნიდან მიპარვით გადაღებულ, კარგი რაკურსით შერჩეულ კადრთა შორის ჩავთლიდი. კარგია, როცა სხვის მიერ სუფთად განვლილ გზას უყურებ, უყურებ როგორ მიდის შენს წინ ყველა, შენც ფეხდაფეხ მიჰყვები ამ გზას , მაგრამ ერთი განსხვავებით შენ უკან მიდიხარ სხვა დანარჩენები კი შენს წინ მიდიან ... , ეს შენი გუნდია ერთად მიდიხართ, თითქოს აქ არაფერია განსხვავებული ... და არც სურათის გადაღების მომენტში ფიქრობ, რაიმე მნიშვნელოვანზე, უბრალობ დაიჭერ კადრს, რომელიც მოგეწონება ამ რაკურსით ... , მაგრამ გვერდიგვერდ, რომ გვევლო ამ კადრს ხომ ვერ შევამჩნევდი და ვერც გადავიღებდი. აი რატომ არის კარგი, როცა უკან მიჰყვები სხვას, ასევე წინაც უნდა გაიჭრა ხოლმე სხვებმაც, რომ შესძლონ შენს მიერ განვლილი გზის დაფიქსირება. გვერიგევრდ სიარულის დროს ხომ ერთი ხედვაა, და თუ, შენ ვერ შეამჩნევ რაიმეს, ყოველთვის გამოჩნდება შენს გვერდით ისეთი ვინმე, რომელიც თავისი თვალით შეგახედებს იმაზე, რაც შენთვის უმნიშვნელოდ დარჩა. ასევე წინ გაუსწრო ყველას, მობრუნდე უკან და გადახედო წინა ხედიდან ყველას, აქ უკვე ყველა მზადყოფნაშია და ინიღბება, ვინაიდან ყველას აქვს სურვილი კარგად გამოჩნდნენ. შენიღბვაც კარგია, იმისთვის რომ ადამიანი მიილტვის კარგისკენ, აქ უნდა ვეძიოთ საწყისი. ადამინის კარგისკენ ლტოლვას კი აქვს საბაბი და ამიტომაც არის მის სულიერ ატმოსფეროში. კარგი რაკუსით გადაღებული ყველა კადრის ერთად შეჯერებით კი სრული ჰარმონია იქმნება. არასდროს ვიყავი იური მეჩითოვის შემოქმედბით გატაცებული და არც მისი პიროვნების მიმართ გამოვხატავდი დაინტერესებას, ვიდრე განვსჯით ამ ადამიანს, შევაგროვოთ ყველა კადრი მისი შემოქმედებიდან თუ ცხოვრებიდან და მერე გავსაჯოთ, მაგრამ გვაქვს კი უფლება რომ განვსაჯოთ?

ავტორი: ANNA საიდან გვწერთ: Tbilisi
12.12.2012 11:53
პასუხად - ავტორი: ანონიმი
11.12.2012 13:24 -ს

მაგ ლოგიკით, თუნდაც გვირგვლიანს საქმეზე სალაყაია, მელნიკოვი და სხვა მათი ძმანი მოქეიფეები ცრუჩვენებისთვის მაინც არ უნდა იხდიდნენ სასჯელს?

სხვათაშორის, თემიდას თვალები ახვეული იცი რატომ აქვს - იმოტომ, რომ კანონო ბრმაა და ვინ რა ტიპია, სად ისწავლა, რომელი დასავლური გაზეთი მასზე რას წრსა, კანონისთვის ამას მნიშვნელობა არა აქვს. მართლმსაჯულების მიზანია ობიექტური ჭეშმარიტების დადგენა, რომლის შედეგად ზოგადად ნაძირალა შეიძლება გამართლდეს, თუ არ უმტკიცდება დანაშაული. ეს არ იცით და კიდევ თქვენ ითვლებით პროდასავლურ ძალად?! მარტო უგულავა-მერებიშვილის მიერ 19 ოქტომბერს ჩატარებული მაქინაცია გეყოფათ საციხოდ. ისიც კი არ იცის თქვენმა დედაქალაქის მერმა და პრემიერმინისტრმა (თანაც იმ დროს, უკვე მხოლოდ მოვალეობის შემსრულებელმა), რომ სახელმწიფო ბიუჯეტი კანონია, რომელიც პარლამენტის მიერ მტკიცდება და, შესაბამისად, მისი ცვლილებაც პარლამენტმა, ანუ უმაღლესმა საკანონმდებლო ორგანომ, უნდა დაამტკიცოს: ერთმა, მიმართა თხოვნით, ხოლო მეორემ მიიღო განკარგულება - და ისე გაანაწილა ქვეყნის მოსახლეობის კუთვნილი მილიონები, თითქოს სიდედრს, წინასაახალწლო ხარჯებისათვის, საკუთარი ხელფასიდან ფული მისცა: იმან კი დახარჯა და თავიდან მიადგა თხოვნით, რა ვქნა, გზაში შემომეხარჯა, არ მეყო და თავიდან გადმომირიცხეო. ესაა ფეოდალიზმი... მარტო ფინანსურ დარღვევებზე ჩაჯდება ნაცმოძრაობის 2/3, არა თუ ლიდერები, იმდენი დარღვევაა ყველა დონეზე - სოფლის საკრებულოებიდან პრეზიდენტამდე.

ავტორი: ანონიმი
12.12.2012 10:21
ავტორი: ვიღაც საიდან გვწერთ: თბილისი
11.12.2012 03:15
რა კარგები ხართ, მიშისტებო! გირგვლიანი და რობაქიძე დამნაშავეები იყვნენ? თქვენი
შვილიები არ დაუხოცავს და ამიტომ ფეხებზეგკიდიათ სხვისიჭირი. გულგრილი და უსინდისო ხალხი ხართ.
_____________________________________________
გირგვლიანის და რობაქიძის მშობლებმა ხმამაღლა განაცხადეს, რომ მათი დედისერთა შვილები ნაციონალების აღვირახსნილობას შეეწირნენ, თორემ მაგათ ათეულობით ახალგაზრდა ყავთ გაჟლეტილი.

ავტორი: ანონიმი
12.12.2012 01:57
სოფოს "თეთრ ვარდებს" ვუყურე, სანდრას "მე მიყვარს ჩემ სამეგრელოს"......

ავტორი: qalaqeli
11.12.2012 20:46
იანვრიდან აღდგება ავტომანქანების ტექმომსახურეობა ,მოემზადეთ ავტომოყვარულებო ,,გაიშნიკების" ჯიბეების გასავსებათ! ....(თუ პატიოსნებით აღსავსე ოგბაიძე არ გვიშველის!?)
საინტერესოა,პატრულს როდის გააუქმებენ?

ავტორი: ანონიმი
11.12.2012 13:24
სანამ ცრუ ჩვენების მიცემისათვის ადამიანებს ციხეში არ აყურყუტებენ, მანამდე ასე იხტუნავებენ ერთი ჩვენებიდან მეორეზე.
ჯერ შეხედეთ, რა სტილის ხალხია შეყრილი "ოქრუას" სასამართლოზე და მერე წარმოიდგინეთ ეს შეშინებული დიმიტრი ქიტოშვილი ჩვენებას აძლევდეს ოქრუაშვილის საწინააღმდეგოდ.

ხომ ვერ წარმოიდგინეთ?!

ეგ არის....

ავტორი: სადღაც საიდან გვწერთ: თბილისიდან
11.12.2012 12:36
არ იყვნენ დამნაშავეები ჩემო მეოცნებე სიხარულო...აფხაზეთში რომ გაწყვიტა შევარდნაძემ უამრავი ადამიანი ისინი დამნაშავეები იყვნენ?გიორგაძემ რომ მოაწყო ტერორისტული აქტი,რა ამიტომაც უდანაშაულოა?კოჭოია მართალი კაცია?ბაბუაჩემი იგივე ბებიაჩემია?ძმები კვანტრიშვილები ვინ დახოცა რა ისინი დამნაშავეები იყვნენ?გებელსმა რომ მოიგონა საკონცენტრაციო ბანაკები ამიტომაც არ უნდა ეგო პასუხი მართლმსაჯულების წინაშე?ბრეევიკი ცუდი კაცია შენი აზრით სამართლიანი სასამართლო რომ დაიმსახურა?მაგრამ სხვისი ჭირი ღობეს ჩხირიო...

გირგვლიანი, რობაქიზე და სამართლიანი სასამართლო კი არ აინტერესებს შენს მეოცნებე ბიძიკუნა კუკუნას,ძალაუფლების გამყარება და პოლიტიკური ოპონენტების მოსპობა აქვს გეგმაში...ჩემი აზრით სახლკარს სანამ არ გადაუწვავს ყველას,ვინც მის გზაზე დადგება არ მოისვენებს...ასე ისწავლა რუსეთში,ასე იშოვა მილიარდები....ჩემი აზრია ეს,თუმცა მალე ვიხილავთ მაგ თემაზე ჟურნალისტურ გამოძიებასაც...შევპირდნენ ყოველ შემთხვევაში,,,,

ავტორი: tiff საიდან გვწერთ: tbilisi
11.12.2012 08:17
ტიპიუია ეს გვერდი საქართველოს დღევანდელი (გუშინდელიც) ვითარებისათვის.
არავის ახსოვს ბლოგის ტემა- "იური მეჩიტოვი და თბილისის მივიწყებული კულტურა დაღმავალ გზაზე".
არც ტემის ავტორი = რომელიც "გვერდზე გაწიულია" და თვით ტემა - მივიწყებული.
სივრცე კომენტარებისა სხვა ტემას ეთმოვა - მნიშვნელოვანს, თუმცა საკმაოდ ფართესაზღვრებში - ვინაა მართალი და ვინ მტყუანი.
ბატონი გვახაია "კუთხეში" ზის და სხვა ტემას ამუშავებს.
ბატონი მეჩიტოვი კინოფესტივალებზე ზის.
სერგეი იოსებოვიჩის დისშვილი გარიკ ხაჩატუროვი (არც თუ უნიჭო) გიორგი ფარაჯანოვია ამჯერდა და პრემიის ლაურეატიც.
გარიკ, გილოცავ.
არც არასდროს ყოფილხარ უნიჭო, არც მაშინ და არც ეხლა.
მოკლედ რადიო თავისუფლება ერთ მხარეს მიდის, ნამდვილი ცხოვრება - მეორე მხარეს. ალბათ ასე უნდა იყოს.
ეს ხომ ცხოვრებაა და არა რადიოპროგრამა.

ავტორი: ვიღაც საიდან გვწერთ: თბილისი
11.12.2012 03:15
რა კარგები ხართ, მიშისტებო! გირგვლიანი და რობაქიძე დამნაშავეები იყვნენ? თქვენი
შვილიები არ დაუხოცავს და ამიტომ ფეხებზეგკიდიათ სხვისიჭირი. გულგრილი და უსინდისო ხალხი ხართ.

ავტორი: vakeli
10.12.2012 21:53
გავიდა ათი დღე,რაც მოდერატორმა დაბლოკა ჩემს მიერ დადებული პროგნოზი,იმ მიზეზით,რომ სათანადო სახელები დავარქვი სათანადო სუბიექტებს (სხვათა შორის არც ერთი უცენზურო ან არალიტერატურული სიტყვა არ მიხმარია).
ვიმეორებ (აწ უკვე თითქმის ახდენილ) პროგნოზს;
1)პრემიერი და მისი მთავრობა გააძლიერებს პოლიტდევნას.
2)ეცდება აშშ-ს გაღიზიანებას რუსეთთან ლაქუცით
3)დემოკრატიის გარანტიის ანუ ოპოზიციური პარტიის მოსპობას როგორც პარლამენტში, ისე გარეთ.
4)პოლიტკრიმინალების დაბრუნებას (ოქრუაშვილი, გიორგაძე, აბაშიძე...)
5)რუსეთთან სნგ-ში შეძრომას
და ეს ყველაფერი იმიტომ, რომ ღამღამობით ესიზმრება ხოდორკოვსკი და მისი ინტერიერი.

ავტორი: ნინო საიდან გვწერთ: ქუთაისი
09.12.2012 21:37
სამწუხაროდ და ჩვენდა საუბედუროდ, ჩვენ დავიმსახურეთ ნატურალი. მაგრამ არა უშავს, ამისგანაც განვიკურნებით:)

ავტორი: ანონიმი
09.12.2012 15:08
მიდი, მიდი... დააპატიმრე ვინც საუკეთესოა.
რაში გჭირდებათ თქვენზე უკეთესები. თანაც, ამით ორ საქმეს ერთად აკეთებთ, ოპოზიციასაც აშინებთ და თქვენივე მომხრეებსაც - აბა, გაბედეთ და ზედმეტად ხმა ამოიღეთ, მიშა არ გეგონოთო, ეგრევე ციხეში გიკრავთ თავსო.
დიახ,დიახ, არ მოგესმათ:)) მიშა და ვანო მხოლოდ დამნაშავეებს იჭერდნენ და ზოგჯერ არც იმათ.
მაგალითები: ოქრუაშვილი, ბურჯანაძის ძვირფასი მეუღლე, გრეჩიხა - ჟურნალისტების ცემისთვის და ხელის შეშლისთვის და სხვა ათასი.

...და ელოდეთ ამერიკის პრეზიდენტი როდის მიგიღებთ)))

ავტორი: ანონიმი
09.12.2012 00:41
"თავისუფლების" რადიოს ვუსმინე და გამიკვირდა.
რადიომ,
ამ წელს საქართველოში 4 მილიონი ტურისტი შემოვიდაო;
ეს 60 %-ით მეტია წინა წელს შემოსული ტურისტების რაოდენობაზეო;
ქართუ ბანკის დირექტორმა, თუ ნადირექტორალმა ჯავახიშვილმა კი - ბევრი ტურისტი საზიანოაო;))
არადა, პირიქით, ტურისტების ჩამოსვლით საქართველოს ბიუჯეტში 1 მილიარდი შევიდაო და მოსახლეობაც კარგ შემოსავალს იღებს სუვენირებისა და სურსათის გასაღებითო...
გამიკვირდა კი იმიტომ, რომ რადიო თავისუფლებისგან არ მოველოდი წინა მთავრობის რაიმე ქმედების შექებას.

შეიძლება, ეს ჩემი ბრალია - რადიოს ხშირად ნამდვილად ვერ ვუსმენ, მაგრამ თავისუფლების გვერდზე, ჰედლაინებში ნამდვილად ვერ ნახავ ასეთ რამეს... უფრო პირიქით.
მაგალითად, ამ ამბავს რატომ არ გამოიტანთ ჰედლაინებში ?

ავტორი: GERMANE
08.12.2012 11:39
ანა, მგონი ადრესატი შეგეშალა - ნატურალი მეოცნებეა.

ავტორი: Anna
05.12.2012 22:11
ძმაო, ნატზრალი, ნუ გეშინია, მალე გადაშენდება ეს რუსულ-მონური ფსიქკა. მეც მტკივა გული ამ უბადრუკ ხალხზე და ქვეყანაზე. წარმოუდგენელი რამე მოხდა. საქართველოში აირჩიეს ის, ვისაც პუტინის კაგებეს გარეშე ერთი კაპიკის შოვნასაც ვერ მიაღწევდა. მოდით და ნუ გახდებით ამის შემდეგ ილია ჭავჭავაძის სიტყვების ფანი.
ამისთანა ბედნიერი განა არის სადმე ერი?
მართლაც და უბადრუკები ვართ, მართლაც და ფუი ჩვენს კაცობასა და ქალობას, რას არ ვაკეთებთ ერთი-ორი გროშისათვის. ასე არაა.

ავტორი: ანონიმი
05.12.2012 18:52
გოგი, შენი აზრით მიშა და ვარდების რევოლუცია რომ არ მომხდარიყო საერთოდ დღეს საქართველო უფრო უკეთეს თუ უფრო უარეს დღეში იქნებოდა? და მეორე - შოკოლადი ნაღებით თუ კოკა კოლა?

ავტორი: naturali
05.12.2012 18:26
საქართველოში გაქრა საკუთარ შეხედულებებზე თუ ნამოქმედარზე პასუხისმგებლობა

მაგალითად ამაზრზენ მოქმედებებში მხილებული პირები და პარტიაც შეიძლება დაიცვა და პასუხისმგებლობა მათთან ერთად არ გაიზიარო.

როგორც ადრე როდესაც თითქმის სავალდებულო იყო
სახელის დარქმევა მოვლენებისათვის თუ პიროვნებებისათვის .

ეხლა ნაძირალასაც რომ ცუდი უწოდო ათასგვარი უფლება დამცველები გამოჩნდებიან ისე რომ ვერც თუ არც ამჩნევენ ხშირად ეშმაკის ადვოკატები რომ არიან

თითქოს თემის დრომოჭმული ტრადიციაა მოკვეთა ანუ ობსტრუქცია ,მაგრამ თუ ყალბი ლიბერალობის ამ ყველაზე კონფორმისტული იდეოლოგიის თვალით არ შევხედავთ

ბრწყინვალე და არაფიზიკურ ძალადობრივი საშუალებაა
გამოუსწორებელი ტიპებიდან თავის დახსნისა და დასჯისა.

როგორც იმ შენი მაგრამ გადაგვარებული ორგანოს მოკვეთა მთელ ორგანიზმს რომ ემუქრება

ხოლო ვინც სიბნელეზე და ველურობაზე დაიწყებს აპელირებას ნათელია ქურდს ქუდი ეწვის

სხვათა შორის ციხეში გამომწყვდევასაც გაცილებით სჯობს

ასევე ბოლო მოეღება უსაგნო ლაქლაქს

პასუხისმგებლობას ვიღებ

და რა მერე რომ ჩაისვრი გამოხვალ და ვირი ვარ და ვყვირივარო თუ

შალანბრებს დაირტყამ.

დიდი დიდი პატრონი გამოიცვალო.

ავტორი: vkeli
05.12.2012 10:37
ვიცადე,მაგრამ მაინც გავხდი პარადოქსის თვითმხილველი : ,,თავისუფლება" - დამანდრაჟდა და,შეიძლება, გაბედული, მაგრამ,სამწუხაროდ, რეალისტური პროგნოზის შემცველი კომენტარი არ გამოაქვეყნა. წინ კონფორმიზმისკენ! გილოცავთ ,,natural"-ების მაგვარ სუბიექტებთან სასიყვარულო ფსკვნას
პასუხი

ავტორი: მოდერატორი
05.12.2012 13:02
თქვენი კომენტარი არ გამოქვეყნდა მარტივი მიზეზით: მასში ნახმარი იყო აშკარად შეურაცხმყოფელი სიტყვა ერთ-ერთი პოლიტიკური ჯგუფის მისამართით, რაც ჩვენი ფორუმის წესების დარღვევაა.

ავტორი: ანონიმი
04.12.2012 17:40
გოგი, ქამინ აუთზე როდის დაწერ რამეს? ადრე შემპირდი რო დაწერდი მალე. პლიზ...

ავტორი: არქიტექტ2
04.12.2012 10:29
ნამდვილი იუმორი არ ხდება პოლემიკის საგანი და არ საჭიროებს ინტელექტუალური ექსკურსებით გაჯერებული სტატიებით ახსნას და მხარდაჭერას! ის უბრალოდ კარგ ხასიათზე გაეყნებს, ყველას განურჩევლად, როგორც მზე, პერიოდულად რომ გამოანათებს ღრუბლიანი ცის ფონზე.

ავტორი: naturali
04.12.2012 09:17
პალესტინის და ისრაელის სახელმწიფოების შექმნაზე და არა რომელიმე არსებული სახელმწიფოს დაშლაზე ორ სახელმწიფოდ და არა რომელიმედან ნაწილის გამოყოფით ახალი სახელმწიფოს შექმნაზე მიიღო გაერომ გადაწყვეტილება.

აი ეს დიდი სხვაობაა ჩვენს და პალესტინას შორის

რაც შეეხება კოსოვოს აქ შეიძლება შედარება და თუ გაერომ ეთნიკური ნიშნით და კონფლიქტის მოგვარების გამო აღიარებს კოსოვოს მაშინ როგორ უნდა ახსნას რომ აქ აფხაზეთთან კავშირის გავლება არ შეიძლება. აქ მუსლიმანური სამყაროსთვის შეიძლებოდა კოჭის გაგორება და რუსეთისთვის მიზეზის მიცემა. ასევე ნატო ნატოს სკანდირებით ასევე პროვოცირება

აბსოლიტურად სხვაა ცარიელ არცერთი სახელმწფოს ადგილზე ორი გინდა 5 სახელმეიფოს შექმნა და არსებული სახელმწიფოს ტერიტორიის ნაწილზე ახალი სახელმწიფოს შექმნა.

ეგებ ჯობდა ჯერ დემოკრატიული სახელმწიფო ჩაგმოვეყალიბებია ჯარიც მათ სტანდარტამდე მიგვეყვანა ანუ ყველა სტანდარტისთვის წყნარად მიგვეღწია და მერე სანამ რუსეთი რამეს იზამდა დაჩქარებულად მივეღეთ

ეგებ ძალად აღიზიანებდნენ რუსეთს და ჩვენს ხარჯზე ევაჭრებიან.

ავტორი: ფარნა
04.12.2012 02:18
ავტორი: Tamari საიდან გვწერთ: NY
04.12.2012 00:52
Mადლობა გოგის.ბევრი თბილისელის გულიტკივილი დევს ამ სტატიაში. საერთოდ კი ბოლო დროს იურისთან დაკავშირებით წავიკითხე გამაოგნებელი კომენტარები. შიშის მომგვრელი სიბეცე, სიხისტე, ბრაზი ...და იუმორი აქ ხომ ვისღა დაკარგვია.

რა გულისტკივილი? ესე იგი, ბევრ თბილისელს იურის გარდა მეტი გულისტკივილი და პრობლემა არ ქონია? ბედნიერი ხალხი!

და განსაკუთრებით ბედნიერი თამარი, გამაოგნებელ კომენტარებს, შიშის მომგვრელ სიბეცეს, სიხისტეს, ბრაზს... მხოლოდ იურისთან დკავშირებით რომ აწყდება!..

იუმორით, მეტი იუმორით შეხედეთ ამ ყველაფერს და შეიძლება „თბილისური კულტურაც„ კი აღარ გაგიკვირდეთ...

ავტორი: დენონიმი
04.12.2012 01:37
ავტორი: GERMANE
03.12.2012 22:19

გუნავას და ხაჩიძის ამბები,ის "გასკვანჩული" ზესტაფონის გამგებელი,გენშტაბის უფროსი კალანდაძე და მერაბიშვილის ყალბი პასპორტიც მაგ დიდი გეგმის ნაწილია გერმანე?თუ ვინც ივანიშვილის მზეს არ ფიცულობს იმათ დაშინებას ემსახურება?...ფინანსური პოლიციის რეიდები, ნაგავში ზონდერების ძებნა,გაზრდილი კრიმინალი,რომელსაც გაგებით უნდა მოვეკიდო,უაზრო საგარეო პოლიტიკა...ევროიპის და ამერიკის განაწყენება,ისრაელის განაწყენება,რომელიც უკან დაგვიბრუნდება ძალიან ცუდად...ამერიკელები ფიდელ კასტროს ადარებენ უკვე ამის საქციელს...ორ თვეში იმდენი დაიჭირეთ რაც უკრაინაში 2 წელიწადშიო...დღესაც იმდენი იარაღი ამოიღეს ამოიღეს ვაკეში, საქართველოს მოსახლეობის 40% ის დაჭერას რომ ეყოფა...

მე ერთი ქეციანი სამსახური მაქვს და იმის დაკარგვის მეშინია უკვე,ვისაც ბერას რეპი არ მოწონს მასიურად უშვებენ სამსახურიდან, :) ხოდა შენ დამაიმედე გერმანე, რომ კაია ეს ყველაფერი და ხვალ უკეთესი მომავალი გვექნება,თორემ გასკდა გული დარდით!!!


ავტორი: ფარნა
04.12.2012 01:25
გაგრძელება

2 დევნილების დაბრუნება.

რაზედაც ამდენს ლაპარაკობ და ლამის მთავარ პრობლემად ეგ გამოაცხადე.

კი ბატონო, მაგრამ სად აბრუნებ? დამოუკიებლობაგამოცხადებულ, რუსეთისგან აღიარებულ „სახელმწიფოში„?!

რომ ამბობ, პოლიტიკურ სტატუსს მერე განვიხილავთო, ეს ხალხი რა სტატუსით იცხოვრებს იქ?! ვისი, რისი მოქალაქეები იქნებიან?!

თორემ აფხაზები კი გეტყვიან, კი ბატონო, შემოვიდნენ, მაგრამ აფხაზეთის სახელმწიფოშიო, ყველა უფლება–მოვალეობითო/ამდენს, რა თქმა უნდა არ დააბრუნებენ, მაგრამ იმათ ნათქვამზე რა პასუხი გაქვს? აი, რატომ არ დააბრუნა სერბეთმა კოსოვოში–ანუ კოსოვოს სახელმწიფოში– 100. 000 სერბი!/.

სტატუსზე კი არც გელაპარაკებიან, მორჩა, მე უკვე სახელმწიფო ვარ და მზად ვარ მხოლოდ შენი კეთილი მეზობელი ვიყოო.


ავტორი: Tamari საიდან გვწერთ: NY
04.12.2012 00:52
Mადლობა გოგის.ბევრი თBილისელის გულიტკივილი დევს ამ სტატიაში. საერთოდ კი ბოლო დროს იურისთან დაკავშირებით წავიკითხე გამაოგნებელი Kომენტარები.შიშის Mომგვრელი სიბეცე,სიხისტე,ბრაზი ...და იუმორი აქ ხომ ვისღა დაკარგვია.

ავტორი: GERMANE
03.12.2012 22:19
დენონიმ, მე ის არ ვარო რო გითხრა, არ დამიჯერებ.

სააკაშვილს უნდა წაეგო, ნაც.მოძრაობას უნდა წაეგო - წინააღმდეგ შემთხვევაში განვითარება არ მოხერხდებოდა.
სისტემა ჩაიგრიხა და იჟანგებოდა, ახლა დაიწმინდება ყველაფერი - დასაჭერს დაიჭერენ, არდასაჭერსაც და ამ უკანასკნელებს გამოუშვებენ, ახალაიებს ციხის ყველა კუთხე-კუნჭულს ასწავლიან. ამას სააკაშვილი ბიძინას გარეშე ვერ იზამდა.

რაც შეეხება სნგს - არა მგონია ასე მოხდეს. ამისათვის ზალიან პატარა ქვეყანა ვართ (უკრაინისგან განსხვავებით) და ძალიან სხვა ურთიერთობა გვაქვს ცარიზმთან.
კარალიოკზე არ გაცვლის ქართველი დამოუკიდებლობის იდეას. და არც ივანიშვილის ხიბლზე.
აი ნახეთ, რამდენი გამოდის ქუჩაში ადგლიობრივების წინააღმდეგ - ბიძინას ეგონა გამგებლებს ხალხი ჩამომიგდებს და დასაცავად მე დამიჩოქებენო. ასე არ ხდება - 10-15 კაცს თუ ნახავ ერთ-ორ გამგეობასთან და ისინიც იმისთანა ხალხია, გვერდით რო არ დაუდგება თავმოყვარე კაცი.

ასე რომ - ვციო იდიოტ პა პლანუ - ბ ბალშომ სმისლეო - იტყვიან რუსები და ასეა.

ახლა ივანისვილს ერთი ვარიანტი დარჩა - სააკაშვილი იძულებული გახადოს დაშალოს პარლამენტი, მერე ჩაატაროს ახალი არჩევნები და მოვიდეს 90%-იტ.
ამ სისულელეს სააკაშვილი არ ჩაიდენს - ამისთვის ბიძინამ სააკაშვილი თავად უნდა დააპატიმროს. ამ სისულელეს კი ბიძინა არ ჩაიდენს.
ასე რომ, დარჩება ასე ერთხანს 60-40-ზე და მეტი არაა საჭირო

ავტორი: ფარნა
03.12.2012 21:53
გერმანე, არ გეწყინოს, მაგრამ მთელი შენი მსჯელობა/„შენობითიც„ არ გეწყინოს/ მცდარ, მეთოდოლოგიურ და საკითხის უცოდინარ ფუნდამენტზეა აგებული.

ეს იმდენად დიდი თემაა, წიგნი დაიწერება/დაწერილია კიდეც უამრავი წიგნი/, ამიტომ მოკლედ, თეზისურად გიპასუხებ.

1. შედარებითობის.

აფხაზეთის შედარება არ შეიძლება კოსოვოსა და „პალესტინასთანო„/არ ვიცი, იცი თუ არა, რომ ეს ე.წ. „პალესტინელები„ ჩვეულებრივ არაბები არიან. „პალესტინა„ კი ძველი რომაელებიდან მოდის, ებრაელების „ჯინაზე„ რომ დაარქვეს აჯანყებულ იუდეას/.

რას აუხსნი/ჯერ ვინ აუხსნის, ფანჯიკიძე და სესიაშვილი?!/ მსოფლიოს, საერთაშორისო სამართალს, ნუ ადარებთ ჩვენს აფხაზეთს, აფხაზები სინამდვილეში აფსუები არიან და სულ რაღაც 300 წლის წინ ჩამოეთესლენ ჩვენს ძირძველ მიწაზეო?!/ხვდები ალბათ, რომ მე იმათ მხარეზე კი არა ვარ, ვცდილობ რეალურ სურათი დავხატო/

დასავლეთისთვის, საერთაშორისო სამართლისთვის 3000 და 300 წელიწადს ერთი ფასი აქვს, ამ არგუმენტზე არც მოგისმენენ.

კოსოვო სერბებისა და სერბიის არანაკლებ ძირძველი მიწაა, მეგრამ გადასარევად აღიარეს!

„პალესტინას„ რაც შეეხება, არაბებმა 1947 წელს თავადვე სთქვეს უარი სახელმწიფოზე, რას ქვია, ებრაული სახელმწიფოც შეიქმნას, მარტო ჩვენი უნდა იყოსო, არ მიიღეს გაეროს გადაწყვეტილება და ექვსი არაბული ქვეყანა თავს დაესხა ებრაელებს, თან იქ მცხოვრებ არაბებს აქეზებდენენ და აიძულებდნენ გაქცეულიყვნენ, ბრძოლებისას არ დაზიანდეთ, ებრაელებს მოვსპობთ და დაბრუნდებითო.

ასე გაიქცა 500.000 არაბი, მაგრამ არაბული ქვეყნები დამარცხდნენ. გაქცეულები ჩარჩნენ არაბულ ქვეყნებში სადაც ცხოველებივით ექცევიან, არ აძლევენ მოქალაქეობას, სამუშაოს, განათლების უფლებას და ა.შ. თან ჩააგონებენ, ყველაფერი ებრაელების ბრალიაო. ცხოვრობენ გაეროს/ამერიკის/ ფულით, გამრავლდნენ, ნახევარი მილიონი იქცა 5 მილიონად და ითხოვენ არა ღაზაში, არამედ ისრაელში , „თავიანთ სახლებში„ დაბრუნებას, ყველა, მათ შორის, არჩევნებში მონაწილეობის უფლებით, რათა ასე, დემოგრაფიულად მიაღწიონ ისრაელის მოშთობას.

რომელი სახელმწიფო დაუშვებს ამას?! მით უფრო, საერთაშორისო სამართლით, დაბრუნების უფლება მხოლო განდევნილებს ეხებათ და არა მათს შთამომავლებს, ესენი კი მეოთხე თაობაა უკვე.


ავტორი: naturali
03.12.2012 20:46
ფარნა მინდა გითხრა რმ არ მომწონს ხმა რომ მისცეს
რადგან აქედან რა სარგებელია ვერ ხსნიან
თუ იმას ფიქრობენ რომ არაბული ქვეყნები თუ დაჭირდათ ფეხებზე არ დაიკიდებენ ამ ჟესტს ცდებიან

ისე მაიტერესებს შენი აზრი

1947 წელს გაეროს რაზოლუციით ორი სახელმწიფო უნდა შექმნილიყო
ისრაელმა შეწმნა პალესტინასმ სხვადასხვა მოსაზრებების გამო უარი თქვა პრაქტიკულად არ ცნობს ისრაელს და ა.შ.

ეხლა რომ განაცხადოს რომ მზადა ვარ სახელმწიფოებრივობისათვისო და ისრაელთან საზღვრების შეთანხმებაზე

რას ფიქრობთ აქვთ სახელმწიფოს შექმნის უფლება?

ავტორი: დენონიმი
03.12.2012 20:23
ავტორი: GERMANE
03.12.2012 18:35

ერთი გერმანე ფოსტავდა აქ ადრე,არ ვიცი ის გერმანე ხარ, თუ სხვა,მაგრამ ის, ივანიშვილი უნდა მოვიდეს აუცილებლადო ამტკიცებდა...ხოდა ახლა საქართველო რომ შეჯლიგინდება სნგ- ში შენც აიღე პასუხისმგებლობა ამ საიტის ბლოგერებთან და ჩვენი ქვეყნის ბრძენ 54% თან ერთად!!!

სნგ ში ყოფნით დაამყარეთ მერე აქ დემოკრატიაც და დაიცავით ადამიანის უფლებებიც!!!

მართლა ფურთხის ღირსი ხარ შენ საქართველო!!!

ავტორი: ფარნა
03.12.2012 20:23
დასასრული.

„ჰამასმა“ აღიარა აფხაზეთი და ცხინვალის რეგიონი. იქნებ აგვიხსნათ, ჩვენს რა ინტერესზეა საუბარი. მე ვერ ვიგებ, რა ინტერესია ასეთი, რომელიც ღირს ამერიკის შეერთებული შტატებისა და ისრაელის ინტერსების წინააღმდეგ წასვლად.

– ამასთან დაკავშირებით განცხადება გააკეთა საგარეო საქმეთა სამინისტრომ. საუბარია იმაზე და თქვენც ხვდებით, რომ გაეროში ჩვენ გვჭირდება სხვადახვა ქვეყნის მხარდაჭერა. ჩვენს სტრატეგიულ პარტნიორებთან გვქონდა კონსულტაციები. ეს არ გაგვიკეთებია მათთან შეთანხმების გარეშე და ჩვენ გვჭირდება არაღიარების პოლიტიკის მხარდაჭერა, მათ შორის - არაბული ქვეყნების მიერ.

ესე იგი, იმედოვნებთ, რომ „ჰამასი“ უკან წაიღებს თავის აღიარებას, რადგან ჩვენ პალესტინის რეზოლუციას მხარი დავუჭირეთ?

– „ჰამასი“ არ არის სახელმწიფო.

რა თქმა უნდა, მაგრამ „ჰამასი“ არის ორგანიზაცია, რომლიც მხარს უჭერს პალესტინის დამოუკიდებლობის იდეას და ეს მისი სასიცოცხლო ინტერესია.

– ჩვენს გარდა ბევრმა სახელმწიფომ დაუჭირა მხარი ამ რეზოლუციას.

ვიცი, ვნახე გაეროს ოფიციალურ გვერდზე მონაცემები. მართლაც ბევრია..

– ამიტომ, რასაც გეუბნებით, მინდა, რომ ჩაწვდეთ.

ვცდილობ...

– არაღიარების პოლიტიკა ჩვენთვის ძალიან მნიშვნელოვანია. თქვენ იცით, რომ პალესტინის ამ რეზოლუცისა მხარდაჭერა გამოუცხადეს არაბულმა ქვეყნებმა. ჩვენი სურვილია, გვქონდეს კარგი ურთიერთობა არაბულ ქვეყნებთან, რომ მათი მხარდაჭერის იმედი ვიქონიოთ ჩვენთვის მნიშვნელოვან სხვა რეზოლუციებთან დაკავშირებით. ჩვენი მხარდაჭერით არაფერი იცვლებოდა, რეზოლუცია მაინც გავიდოდა და ჩვენ შეიძლება, რომელიმე ქვეყანასთან გაგვფუჭებოდა ურთიერთობა.

არ შეიძლებოდა, არ დავსწრებოდით სხდომას?

– მას შემდეგ, რაც კონსულტაციები გავიარეთ და პოზიციები გავცვალეთ, როგორც ამას ჩვენი საგარეო უწყება აცხადებს, მე ვერ ვხედავ პრობლემას.

მაშინ, როდესაც თქვენ ამბობთ, რომ ამით არაბული ქვეყნების მიერ არაღიარების პოლიტიკას ეწყობა ხელი, მეორე მხარე ამბობს, რომ საქართველოს მიერ გადადგმული ამ ნაბიჯით მოქმედების თავისუფლება ენიჭება იმ ქვეყნებს, რომლებიც ორჭოფობენ, აღიარონ თუ არა ჩვენი სეპარატისტული რეგიონები. ბელორუსმა რამდენიმე კვირის წინ თქვა, რომ შესაძლოა გადახედოს თავის არაღიარებას და აღიაროს აფხაზეთი და ცხინვალის რეგიონი. ლოგიკურიცაა: თუკი საქართველო მიესალმება პალესტინელი ხალხის თვითგამორკვევის უფლებას, რატომ არ აქვს იგივე უფლება აფხაზებს?

– არასწორია, რომ პალესტინა შევადაროთ საქართველოს ან აფხაზეთსა და „სამხრეთ ოსეთს“.

ჩვენ იმასაც ვამბობდით, რომ არასწორია, კოსოვო შევადაროთ აფხაზეთსა და ცხინვალის რეგიონსო, მაგრამ რუსეთმა მშვენივრად შეადარა.

– არ მგონია, რომ ბელორუსთან მიმართებაში პრობლემა შეგვექმნას.

არც რომელიმე სხვა ქვეყანასთან?

– მე თავიდანვე გითხარით, რომ ლაპარაკია ჩვენი ქვეყნის ინტერესებზე. ჩვენ ვერ ვიქნებით ორი კურდღლის მადევარი. აუცილებლად უნდა ვეცადოთ ჩვენი ინტერესების დაცვას. თუ ბელორუსთან გაჩნდა პრობლემა, იქაც დავიცავთ ჩვენს ინტერესებს.

ისრაელთან არ გავიფუჭეთ ურთიერთობა?

– საგარეო საქმეთა სამინისტრომ განცხადება გაავრცელა, რომ ჩვენს პოზიციას გაგებით ეკიდებიან ჩვენი პარტნიორები, რადგან ჩვენ საკუთარი ინტერესების სასარგებლოდ ვმოქმედებთ.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ამ „დიპლომატიური და პილტიკური სიბრძნეების„ მოსმენის შემდეგ რაღა კომენტარია საჭირო?!

ხედავთ, თურმე, ორი თვეა ბრმა კნუტებივით აქეთ–ტიტთ იდიოტურად რომ ეხეთქებიან, რაფერ გადაუტრიალებიათ მთელი მსოფლიო, რამხელა დიპლომატიური და პოლიტიკურად გამაორთული მუშაობა ჩაუტარებიათ ამ ჩვენს გამობრძმედილ დიპლომატებსა და პოლიტიკოსებს, როგორ დაუზომბებიათ ამერიკა, კიი, მართალი ხართ, ჩვენი პოზიციის წინააღმდეგ უნდა მისცეთ ხმა, აბა, რუსეთს და „ჰამასს„ ხომ არ აწყენინებთო!

ამ შმულევიჩსაც რომ მოსცლია! აბა, ბრძენ ბიძინას ვინ გაუბედავს და ვინ შეახსენებს, შენ თუ ის აღიარე, ჩვენ შენს იმეებს ვაღიარებთო!

ბოლომდაბოლოს „ჰამასი„, მეგობარი არაბები და რუსეთი/დღეს კია ოკუპანტი – თუმცა ბიძინასთვის არცაა – და ხვალ ისევ ძმა და პირის ზიარება იქნება!/ არ სჯობია ამერიკას, ისრაელს, საერთოდ დასავლეთს, ჩვენი კულტურის, ტრადიციების, ისტოიის წართმევა რომ უნდათ?! აბა, ეს საწყალი არაბები და რუსები წაგართმევენ რამეს?!.

მოკლედ, ეგრე, ბიჭებო, ეგრე ბრძნულად გააგრძელეთ!

და ნახეთ როგორ კარგად აშენდეს!..

ავტორი: ფარნა
03.12.2012 19:39
ბოლო ნაწილს/ჩემი კომენტარით/ რატომ არ აქვეყნებთ?
პასუხი

ავტორი: მოდერატორი
03.12.2012 20:07
თქვენგან ამ ფორუმზე არაფერი მოსულა. სხვაგან ხომ არ გამოგზავნეთ?

ავტორი: ანონიმი
03.12.2012 18:57
იცით რა გითხრათ? არსებობს და უადგილო,უტაქტო და ამიტომ ხუმარასთვისაც მავნე ხუმრობები. ხოდა თუ ნიჭიერი ადამიანია და არა მარტო ნიჭიერი ფოტოგრაფი შესაბამისი დასკვნებიც უნდა გააკეთოს.

ავტორი: GERMANE
03.12.2012 18:35
...გაგრძელება....

როგორც მოგეხსენებათ, 2008 წლის აგვისტოში საქართველოს ხელისუფლებამ არ დაიცვა ეს პროცედურა, არ მიმართა ევროკომისიას (ამგვარი საბუთი ივლის-აგვისტოს თარიღით არ არსებობს!) და მოწინააღმდეგეს მხრიდან თავად დამკვირვებლების მიერ დაფიქსირებულ პროვოკაციებს, რომელსაც სულ ბოლოს 5 ქართველი ადამიანის სიცოცხლე შეეწირა, თვადვე საკუთარი ინიციატივითვე უპასუხა და ცხინვალში სამხედრო ძალით შევიდა.

ამის მერე მოხდა ის, რასაც ბევრი არ ელოდა - რუსეთის ჯარი თბილისამდე შემოვიდა და ბუფერული ზონა ტერიტორიულად ქართულ, არაშერეულ ტერიტორიებზე გადმოიტანა - 30-50კმით გააფართოვა.
ამით რუსეთმა დაარღვია მნიშვნელოვანი საფუძველი იმისა, რომ მას "მშვიდობისდამცველი არამონაწილე" მხარე ეწოდებოდეს (რუსეთი რომ მაშინდელი ბუფერის საზღვარზე გაჩერებულიყო, ეს ასე არ იქნებოდა!!).

ახლა ამგვარი სტატუს-ქვოა:
რუსეთს ზოგი ოკუპანტად თვლის და ზოგიც მშვიდობისდამცველად - ერთი კი უდავო გახდა ყველასთვის და ეს აღიარებულია თვად რუსეთის მიერ: ის არი კონფლიქტის მხარე. ამ ფაქტის შემდეგ რუსეთი ვერ შეასრულებს ნეიტრალური მშვიდობისდამცველის როლს. ანუ ამ კონფლიქტის მოგვარების (გინდაც აღიარების საკითხი) გადაიდო მანამ, სანამ არ გაირკვევა თუ ვინ იქნება "მშვიდობისდამცველი" მხარე.
ანუ მოკლედ:
ახლა ჩვენ კონფლიქტებში გარკვეულია და მოლაპარაკებისათვის მომწიფებულია ლტოლვილების სტატუსის და მათი გარკვეული პირობებით დაბრუნების საკითხი. ამას მოჰყვება პოლიტიკური სტატუსის განხილვის საკითხი. ამ ყველაფერზე იძულებული გავხდებიტ როცა იქნება დაველაპარაკოთ რუსებს - ასეთი ჩარჩო სურს დღეს ქართულ მხარეს - ჩვენ ოფიციალურად აფხაზ-ოსებს არ ვაღიარებთ კონფლიქტის მხარედ (რაც ჩემი აზრით სრული სისულელეა!).
რუსების მოთხოვნა კი არის ამ საკითხზე აფხაზებმა და ოსებმა რუსების გავლით ქართველებს ელაპარაკონ და რუსებმა დაიბრუნონ "მშვიდობისდამცველთა" სტატუსი.

დღევანდელი სტატუს-ქვოთი, აშშ/ნატო/ევროგაერთიანების მოქმედი სამართლებრივი პრინციპებით და საქართველოს თანხმობის გარეშე კი გამორიცხულია რუსებმა ეს სტატუსი მოიპოვონ - ეს როლი სხვამ უნდა იკისროს, ან სულ მცირე რუსებმა სხვა დამატებითი ძალა უნდა აიტანონ ამ რეგიონში. თუმცა, რუსები არ კარგავენ იმედს და თუ ქართული მხარე დათანხმდება, შევარდნაძის მსგავსად, შეუძლიათ რუსებმა ეს სტატუსი დაიბრუნონ.

ასე რომ, საქმე ძალიან ჩახლართულია და ვერც კოსოვოსა და ვერც პალესტინას ვერ შევედარებით.

ავტორი: GERMANE
03.12.2012 18:34
ფარნა,
მე მესმის თქვენი პრობლემა და ფიქრები. თქვენ ანალოგიური პრინციპით მსჯელობთ.
მაგრამ, ამგვარი "ანალოგიურობა" არაა აფხაზეთსა და პალესტინას შორის.
პალესტინის ტერიტორიაზე (რომელიც ჯერ დეფინირებულიც კი არაა) ცხოვრობენ უმეტესად პალესტინელები (მათი გამიჯვნა ტერმინოლოგიურად ისრაელელებისაგან უკვე სადისკუსიო არაა).
დიდი ნაწილი კი პალესტინელებისა არის დევნილი, რომელთაც არ ეძლევათ საშუალება არც ღაზას სექტორში და არც სხვა პალესტინურ ტერიტორიაზე დაბრუნდნენ. თუმცა, ეს ფაქტი არ შეუშლით ხელს პალესტინელებს საკუთარი
სრული სახელმწიფოებრიობა ჩამოაყალიბონ, რადგან ეს ლტოლვილები ეთნიკურად პალესტინელები არიან.

აფხაზეთიც და ოსეთიც სხვაა - აქ დევნილი მოსახლეობის დაბრუნებას ეწინააღმდეგება ახლანდელი იქაური მოსახლეობა (ანუ სახელისუფლო ოსურ-აფხაზური სტრუქტურები).
ზუსტად ამაშივეა განსხვავება კოსოვოსაგანაც - კოსოვოს ალბანურ ხელისუფლებას არაფერი ჰქონდა საწინააღმდეგო, რომ სერბული მოსახლეობა სერბულ ზონაში უკან დაბრუნებულიყო. ეს დაბრუნება დაახლოებით 100 ათასი სერბი ლტოლვილისა არ მოხდა სერბების წინააღმდეგობის გამო.

ოსეთ-აფხაზეთში კი საქმე სხვაა - იქ არ აძლევენ ქართულ ლტოლვილ მოსახლეობას დაბრუნების უფლებას.

ნებისმიერი ეთნიკური პრობლემის მოგვარება იწყება არა მისი სახელმწიფოებრიობის აღიარებით, არამედ ე.წ. "ადამინთა პრობლემის" ანუ ლტოლვილის პრობლემის გადაწყვეტით ან მასზე მსჯელობით.

ამ საკითხზე ჯერ ქართველებს მოწინააღმდეგე მხარესთან სერიოზული საუბარი არ გვქონია. იყო ამაზე საუბრის შანსი 2007-8 წელს, მაგრამ იცით რომ 2008 წლის აგვისტოს ომმა ბევრი რამ შეცვალა.

2007 წლამდე აფხაზური და ოსური (ეს კი მხოლოდ და მხოლოდ აფხაზებთან სოლიდარობის გამო) მხარე უარზე იყო ლტოლვილების დაბრუნებაზე თუნდაც გარკვეულ ეთნიკურ რეგიონში. მათი მოთხოვნა იყო - ჯერ სახელმწიფოებრიობის აღიარებაზე გარანტია და მერე ლტოლვილებზე მოლაპარაკება.
ევროგაერთიანება რათქმაუნდა ამ შეთავაზებაზე არ წავიდა (ეს არც კოსოვოს მიმართებაში უქნია - როგორც ვთქვი, აქ თავად სერბებმა თქვეს უარი ეთნიკური სიმჭიდროვის უბნებში დაბრუნებაზე და ამით სერბეთმა საერთოდ ამოიგდო თავი პრობლემის გადაწყვეტაში მონაწილეობისაგან, რასაც ის ახლაც კი დადებითად თვლის!).
საქართველო არასოდეს ამბობდა და ამბობს უარს ლტოლვილების დაბრუნებაზე. ამაზე აფხაზ-ოსები წინააღმდეგობდნენ და ამიტომაც ადგილზე ტკეპნა გამოდიოდა.
2007 წლიდან გამოიკვეთა, რომ აფხაზები და ოსები ამ "დათმობაზე" წავიდოდნენ, თუკი რუსეთი დარჩებოდა "მშვიდობის გარანტად". ალბათ გეცოდინებათ, რომ სოხუმის დაცემის მერე ხელმოწერილი შეთანხმებით რუსებს ამ რეგიონებში "მშვიდობის" სტატუსი ჰქონდათ.
ამ სტატუსზე სააკაშვილის ხელისუფლება იყო წინააღმდეგი, თუმცა, ევროგაერთიანება არ იყო ამ იდეის (რუსი-მშვიდობა) წინააღმდეგი.
მოხდა შეთანხმება, რომელსაც ევროგაერთიანება აკონტროლებდა, თავდებად უდგა და მიზნად ისახავდა გარკვეული პერიოდის მანძილზე ყველა შეიარაღებული ოპერაციის შეჩერებას.
საქართველოს ტერიტორიიდან ამას ევროგაერთიანება აკონტროლებდა (და ძალიან მარგინალურად კონფლიქტის ზონიდანაც - თუმცა იქ რუსები დაინიშნენ მაკონტროლებლად!!!).
2007 წლის ბოლოს საქართველო იძულებული იყო ამ ნაბიჯის გადადგმისაკენ, რადგან სხვაგვარად არც ნატო და არც სხვა "სანუკვარი" მიზნების განხორციელება ვერ მოხერხდებოდა.
შეიქმნა ევროსაბჭოს სპეციალური კომისია, რომლებიც რუსებისათვის ძალიან მნიშვნელოვანი იყო, რომ ამ კონფლიქტში ნატო და აშშ არცერთ ვარიანტში არ ჩარეულიყო. ნებისმიერი დარღვევა მშვიდობის ზონის შენარჩუნებისა, პირდაპირ უნდა ყოფილიყო ამ ევროკომისიისათვის ცნობილი და მხოლოდ მისი გავლით შეეძლო საქართველოს მაგალითად გაეპროტესტებინა თუნდაც სამხედრო პატრულის მკვლელობა საზღვარზე.

ავტორი: ფარნა
03.12.2012 17:57
ავტორი: GERMANE
03.12.2012 14:28

განსაკთრებით მომეწონა, „ახლახანს დავბრუნდი საქართველოდან„.

კარგია, მეც ვერ დავმალავდი აღტაცებას: „ახლახანს დავბრუნდი საქართველოდან!„

ავტორი: კაცი
03.12.2012 16:30
მოკლედ,რადიო თავისუფლების ქართული რედაქცია რაც იყო 20 წლის წინ,იგივე დარჩა - ნელთბილი, არც მწვადს წვავს, არც შამფურს, „აბა შენ თქვი, ეხლა შენ“ სულერთია რას და როგორ იტყვით, მთავარია გისმენენ... მიდი მოვდივარ... ხუმარა პეტროსიანი გამახსენდა - კომუნისტების დროს ჩუმად ვიყავით, პერესტროიკის მერე იყვირე რამდენიც გინდა, მაინც ფაფუ შეგვრჩაო... ნახევრად სიმართლე, ნახევრად ტყუილი, - ჯამში, ბუზების წუილი-ბზუილი...

ავტორი: naturali
03.12.2012 16:09
არაა ძნელი როცა რაიონში სადაც ყველაფერი ხელისგულზეა მოსახლეობასთან შეხვედრით და გამოკითხვით მოძებნო კანდიდატურები წვრილ თუ მსხვილ თანამდებობებზე

მოსახლეობამ უკეთესად იცის თუ ვინ რა ჩიტია და არა ადგილობრივმა დეპუტატმა ყოფილმა კანდიდატმა თუ ოცნების რაიონულმა შეფმა თავისი საახლობლო რომ უნდა გაათრიოს ყველგან.

ძალიანაც კარგი რომ ხალხი დიდი დროის მიცემას არ აპირებს.

ასევე ჯობს ხელმოწერები შეაგროვონ, თუ ვინ ასწია დაბურული მინები და გადიდკაცდა ნაცურად.
ეს ხელმოწერები როგორმე ტელევიზიის მეშვეობით პრემიერის თვალყურამდე მიიტანონ.

მაგრამ ობიექტური მიზეზებიც არსებობს.
ადგილობრივი თვითმართველობა ყოველგვარ ინციატივას რასაც შესთავაზებენ ოცნებისტები ან აქტივისტები დაბლოკავენ.
რომ მიუშვან ოცნების ადგილობრივმა ბოსებმა ხალხი ვითომ სჯობს, მაგრამ გაქნილი ნაცები ყველაფერს ოცნების ლოთი აქტივისტების ზეწოლად გადააქცევს.

ამიტომ სჯობს რაიონებში მაშტაბური შეკრებები თუ ყრილობები ჩატარდეს დასახონ ამოცანები და აირჩიონ ხალხის წარმომადგენლები ვინც მოსთხოვს ადგილობრივ ხელისუფლებას მათი ინციატივების გათვალისწინებას და არამც და არამც პიკეტირება მითუმეტეს მცირერიცხოვანი ძალებით.

ისე რა უნდა ქნას ოცნებამ
გაყაროს მოხელეები მასიურად და 9 წლის უმუშევრები დაასაქმოს სახელმწიფო ხელფასებით?

ეს არ შეიძლება და ვინც იმიტომ აქტიურობდა რომ მუქთა სამსახურს ჩავიგდებ ხელშიო ის არც უნდა გაიკარო.

სხვა საქმეა რუსეთის და არა მარტო რუსეთის ბაზრის გაღება

ხელმისაწვდომი კრედიტები წვრილი თუ საშუალო საწარმოები
რომლებსაც ამავე დროს ბაზრის მოთხოვნილების და რისკების გათვალისწინებაში დაეხმარება სახელმწიფო შესაბამისი სპეციალისტების რეკომენდაციებზე დაყრდნობით

რა უმჯობესია ვაწარმოოთ რას აქვს პერსპექტივა თუმცა ხალხი და ბაზარიც გაარკვევს ამას მაგრამ კონსულტაცია არ აწყენთ

აი აქეთ საწარმოების შექმნაში ლიკვიდური პროდუქციის შექმნაში და ბაზარზე გატანის საშუალების მოცემაზე მიმართონ ენერგია ის ჯობს.

არაა საჭირო დაჭერობანა სანახაობების გარჩევა 10 კაცის მხრიდან 2 ღერი სიგარეტის ფონზე.

იაფი კრედიტები ბაზარის გახსნა და დახმარება ლობირება მოსთხოვონ მთავრობას

ჯერ თუ ბიუჯეტი ვერ დაალაგეს ინვესტორობა მოსთხოვონ ბიძოს რომ გვეჭიმებოდა თუ რამე, ჩემი სახსრებიც აქააო.

რაც შეეხება ტარიფებს გაზის მაგალითზე ვიტყვი

გია ჭანტურიამ დაფაზე ფანქრით დაამტკიცა რომ რასაც გაზს მოვიხმართ ,ნაწილს უფასოდ ვიღებთ, ნაწილს შეღავათით, ნაწილს უშეღავათოდ და საბოლოოდ გადახდილი ფული 10 თეთრი გამოდის კუბმეტრზე.

ხოლო ვინც იმას იტყვის 41 თეთრი ჯდება დისტრიბუციაო
დუმბაძის გმირის არ იყოს ჭლიკით უნდა ჩამოკიდო ჭადარზე.

ასევე არის დენის ტარიფში საშუალებაც დაკლების

ეს თუ არ მოახერხა დაერხა ოცნებას. მარტო სამართლის აღდგენით ვერ მოატყუებ კუჭს.თან რა მონსტრი ყავს ჩასაფრებული.

ისე კარგი იქნება თუ იანვარში როცა კრიზისი შეიქმნება საკონსტიტუციო,
დაინიშნოს ვადამდელი საპარლამენტო და ადგილობრივი თვითმართველობის არჩევნები.

ბურჯანაძე კუკავა ასათიანი და ალბათ სხვა წვრილფეხობაც ცალკე ბლოკს შექმნიან და დაახლოებით

ოცნება 70% ნაცები 7-8% ლეიბები 5-6% და დანარჩენს ახალი ბლოკი წაიღებს

რაც შეეხება ოცნებას ის ამ შემთხვევაში ფრაქციებად დაიშლება და ამ მოცემულობისთვის საუკეთესო განლაგებას მივიღებთ

აი მერე რომ თქვან ხელს გვიშლიანო ოოოო!

სხვათა შორის ორხელისუფლებიანობასაც მოეღება ბოლო კონსტიტუციურად და დიდი დაჭერების გარეშე.

რადგან ახალ პარლამენტს არ გაუჭირდება ოქტომბერში ასამოქმედებელი ცვლილებები მანამდე აამოქმედოს

ასევე მისი მოქმედებების ხალხის მხრიდან ლეგიტიმურობაზეც არ დარჩება სალაპარაკო დასავლეთს

და აუცილებლად ეჭვმიუტანელი მტკიცებულებები სასამართლოში ჩაურევლობის სრული რწმენა და დაცული პროცედურები.

ავტორი: ფარნა
03.12.2012 15:39
გაგრძელება.

– ბევრმა თავი შეიკავა კენჭისყრისგან. თუმცა, მაგალითად, საფრანგეთის პოზიცია არ შეცვლილა. საფრანგეთი ტრადიციულად ცდილობს, თავისი განსაკუთრებული ურთიერობა დაამყაროს არაბულ სამყაროსთან.

– საფრანგეთი, ზოგადად, ძალიან ორიგინალურია ხოლმე თავის გადაწყვეტილებებში...

– ამიტომ ვფიქრობ, რომ საქართველოს ქმედება სენსაციურია: მან დემონსტრაციულად შეცვალა თავისი ორიენტაცია. მით უმეტეს, თუ გავიხსენებთ, რომ არაბულ და მუსლიმანური ქვეყნებს კენჭისყრისას არასდროს დაუჭერიათ მხარი საქართველოსთვის. არც ისრაელის პოზიციის იგნორირება მგონია კარგი, რადგან ისრაელი ყოველთვის ითვლებოდა საქართველოს მოკავშირედ.

– ებრაელი საზოგადოების განწყობა როგორია?

– დიდი განხიბვლაა ისრაელის საზოგადოებაში. ადამიანები ამბობენ, ჩვენ მხარს ვუჭერდით საქართველოს ბოლო ომში, მაგრამ თუ კიდევ იქნება ომი, ამბავს აღარ ვიკითხავთო. საქართველოს მიერ ამ ნაბიჯის გადადგმით იმ ქვეყნებს, რომლებიც თავს იკავებდნენ აფხაზეთსა და „იუჟნაია ოსეტიასთან“ კულტურული თუ ეკონომიკური კავშირების დამყარებისგან, ხელ-ფეხი ეხსნებათ. საქართველოს ერღვევა მთელი ის თავდაცვის სისტემა, რომელიც არაღიარებისკენ იყო მიმართული. ისრაელის საზოგადოებრივი აზრი საქართველოს განიხილავს, როგორც მოღალატეს. ეს რომ იყოს აზერბაიჯანი, რომელსაც ჰყავს მუსლიმანური მოსახლეობა, კიდევ გასაგები იქნებოდა, მაგრამ საქართველოს, რომელიც ანტიებრაულ ნაბიჯს დგამს, ისრაელი მხარს არ დაუჭერს. რუსეთს აქვს თავისი გავლენის ბერკეტები და ველი აფხაზეთისა და „იუჟნაია ოსეტიას“ აღიარებების ჯაჭვს. ვფიქრობ, რომ საქართველომ დათმობები დაიწყო. ამის დასტურია მინისტრ ზაქარეიშვილის მიერ ოკუპირებულ რეგიონებთან პირდაპირი დიალოგის დაწყებისთვის, ესე იგი, მათი მხარეებად აღიარებისთვის მზადყოფნა.

– მაგრამ, თუ არ დაელაპარაკე, ისე როგორ გადაწყვეტ პრობლემას? რუსეთის თანდასწრებით ლაპარაკს ხომ არანაირი აზრი არ აქვს?

– მე ყოველთვის ვურჩევდი საქართველოს წინა ხელისუფლებას, რომ პირდაპირი კონტაქტები აუცილებელი იყო, მაგრამ თქვენ ყველაფერი უნდა გააკეთოთ იმისთვის, რომ ეს კონტაქტი არ იყოს აღქმული, როგორც აღიარება.

– ნამდვილად ვერ დავიჯერებ, რომ პაატა ზაქარეიშვილს საქართველოს ტერიტორუილი რღვევის სურვილი აქვს.

– გადავხედოთ მოვლენებს: სეპარატისტული რეგიონების მოლაპარაკების მხარეებად აღიარება; სოჭის ოლიმპიადაში მონაწილეობის მიღება; ბოლოს, ხმის მიცემა გაეროში. ეს ყოველივე მთელი მსოფლიოსთვის არის სიგნალი. ისარელის ხმა კი ერთ-ერთი მთავარია მსოფლიოსთვის. თუ უახლოეს მომავალში მკაფიო ქმედება არ იქნება საქართველოს მხრიდან, პირადად მე მრჩება შთაბეჭდილება, რომ საქართველო დათმობებზე წავიდა ოკუპირებულ ტერიტორიებთან მიმართებაში. ლავროვმა თქვა ამას წინათ, რომ უხლოეს მომავალში ზოგიერთი სახელმწიფო აღიარებს აფხაზეთსა და „იუჟნაია ოსეტიას“.

For.ge ირაკლი სესიაშვილსაც ესაუბრა.

– ბატონო ირაკლი, თქვენს გარდა შეუძლებელი აღმოჩნდა სხვასთან დაკავშირება. მართალია, თქვენ არ გეხებათ უშუალოდ, მაგრამ თუ იყო თქვენთვის ცნობილი, რომ საქართველო პალესტინის სახელმწიფოებრიობის გულშემატკივარი ყოფილა? იცოდით, რომ ელჩი ლომაია აპირებდა ამ რეზოლუციისთვის ხმის მიცემას?

– რა თქმა უნდა, ეს ცნობილი იყო ჩვენი ხელისუფლებისთვის. ამ საკითხის შესახებ კონსულტაციები მიმდინარეობდა ჩვენს პარტნიორ ქვეყნებთან და რაც გაკეთდა, ეს იყო ჩვენი სახელმწიფოს ინტერესი, რამდენადაც მომავალში ჩვენ გვჭირდება გარკვეული მხარდაჭერა, როდესაც ჩვენი საკითხის განიხილვა დაიწყება.

ვისგან გვჭირდება მხარდაჭერა?

– იმ ქვეყნებისგან, რომლებმაც მხარი დაუჭირეს ამ რეზოლუციას პალესტინასთან დაკავშირებით.

ამერიკის შეერთებულ შტატებს არ დაუჭერია მხარი.

– ჩვენს პარტნიორებს ავუხსენით ჩვენი პოზიცია და ეს იყო შეთანხმებული. ეს არ ყოფილა შეუთანხმებელი პოზიცია. ჩვენ ავუხსენით ჩვენი მოტივაცია და ჩვენთვის პალესტინის შესახებ რეზოლუციისთვის მხარდაჭერის მნიშვნელობა. ამ რეზოლუციას მხარი ევროპულმა ქვეყნებმაც დაუჭირეს. რომ არ მომხდარიყო რამე გაუგებრობა, ჩვენს საგარეო უწყებას შესაბამის ქვეყნებთან ჰქონდა კონსულტაციები და ეს გაკეთდა ჩვენი ქვეყნის ინტერესებიდან გამომდინარე.

– „ჰამასმა“ აღიარა აფხაზეთი და ცხინვალის რეგიონი. იქნებ აგვიხსნათ, ჩვენს რა ინტერესზეა საუბარი. მე ვერ ვიგებ, რა ინტერესია ასეთი, რომელიც ღირს ამერიკის შეერთებული შტატებისა და ისრაელის ინტერსების წინააღმდეგ წასვლად.

ავტორი: ანონიმი
03.12.2012 15:12
ავტორი: ანონიმი
03.12.2012 13:28

ეგ რა კარგი რამე მოიფიქრე, ანონიმ.
მაგრამ ვიდეოებს ვერ ვენდობით.
სიკეთეს ბარემ მადლი მოაყარე და ეგება ცოცცხლად, ლაივში საკუთარ თავზე გამოგეცადა მათი მაჩოობა როგორც ობიექტს და შემდეგ გამოგეცხადებინა გამარჯვებული!

გენდობით.

ავტორი: ფარნა
03.12.2012 14:54
ინფორმაცია განსჯისათვის/თუმცა რაღაა გასასჯელი, აშკარად გამოჩნდა ვისი კაცია ბიძინა!/:

რა დაუჯდება საქართველოს პალესტინის, როგორც დამკვირვებელი–სახელმწიფოს, აღიარება

მიხეილ ბოლქვაძე

2012 წლის 29 ნოემბერს გაერომ პალესტინისთვის გაეროს დამკვირვებელი ქვეყნის სტატუსის მინიჭებაზე არათუ იმსჯელა, კიდეც მიანიჭა... მხარდამჭერთა შორისაა საქართველოც...

2012 წლის 29 ნოემბერს გაეროს მიერ მიღებულ რეზოლუციაში ვკითხულობთ, რომ გაერო „კიდევ ერთხელ ადასტურებს პალესტინელი ხალხის თვითგამორკვევისა და დამოუკიდებლობის უფლებას პალესტინის ტერიტორიაზე, რომელიც ოკუპირებულია 1967 წლიდან (რაც უნებლიეთ აჩენს ასოციაციას – ამ ლოგიკით, ვითომ აფხაზ ხალხს რატომ არ უნდა ჰქონდეს თვითგამორკვევის უფლება, თუ, როგორც რუსთაველი იტყოდა – „იგი სხვაა, სიძვა სხვაა, შუა უდევს დიდი ზღვარი“?! მ.ბ.)“

საქართველოს ხელისუფლებას მომხდარზე კომენტარი არ გაუკეთებია... იმას, თუ როგორ აღიქვა ებრაულმა საზოგადოებამ საქართველოს ქმედება პოლიტოლოგი აბრაამ შმულევიჩი გვიამბობს, ხოლო ამ გადაწყვტილების არგუმენტებს კი თავდაცვისა და უშიშროების საპარლამენტო კომიტეტის თავმჯდომარე ირაკლი სესიაშვილი განგვიმარტავს (ის ერთადერთი იყო, ვინც ჩვენს სატელფონო ზარს უპასუხა).

რა რეზონანსი გამოიწვია ისრაელში საქართველოს მიერ გაეროში პალესტინისთვის დამკვირვებელი-სახელმწიფოს სტატუსის მინიჭებამ?

აბრაამ შმულევიჩი: ... უნდა გავითვალისწინოთ, რომ საქართველო მთელი მსოფლიოსთვის აღიქმება, როგორც ერთიანი ქვეყანა, ამიტომაცაა მისი ეს პოზიცია პალესტინის მიმართ სენსაციური…

დიახ, „ჰამასმა“ აღიარა აფხაზეთისა და ცხინვალის რეგიონის დამოუკიდებლობა.

– პალესტინა ვირტუალური სახელმწიფოა, ის ორი ნაწილისგან შედგება: ღაზას სექტორს მართავს „ჰამასი“, დანარჩენს – პალესტინის გამათავისუფლებელი მოძრაობა და მათ ჰყავთ კოალიციური მთავრობა. სავარაუდოდ, „ჰამასი“ გახდება პალესტინის ავტონომიის მმართველი, ის კი ეს ერთ-ერთი ორგანიზაციაა მცირედთა შორის, რომელმაც აღიარა აფხაზეთი და „იუჟნაია ოსეტია“. ანუ, როდესაც საქართველო ხმას აძლევს პალესტინის დამოუკიდებლობას, ამით სხვებს აძლევს სიგნალს აფხაზეთისა და „იუჟნაია სოეტიას“ დამოუკიდებლობის აღიარებაზე. თავდაპირველად, ივანიშვილის პირველი სიგნალი იყო სოჭის ოლიმპიადაში მონაწილეობის მიღება...

ეს საკითხი ამოიწურა უკვე.

– მაგრამ ჯერჯერობით ოფიციალურად არ თქმულა, რომ საქართველო არ მიიღებს მონაწილეობას სოჭის ოლიმპიადაში.

კულტურის მინისტრმა თქვა.

– გადაწყვეტილებას იღებს ივანიშვილი, ამდენად, მინისტრის განცხადება გარე დამკვირვებლისთვის არაფერს ნიშნავს. უბრალოდ წარმოიდგინეთ, როგორ გამოაცხადებს დიქტორი: აფხაზეთის გუნდი გამოდისო. ნებისმიერ რამეზე დავნაძლევდები, რომ რუსები ამას გააკეთებენ. იმ შემთხვევაშიც კი, თუკი პროტოკლში ეწერება რუსი სპორტსმენებიო, მაინც გამოაცხადებენ - აფხაზი სპორტსმენებიო.

ეს ჩვენც ზუსტად ვიცით.

– და თქვენ აძლევთ სახელმწიფოს სტატუსს ორგანიზაციას, რომელიც აღიარებს თქვენს სეპარატისტულ რეგიონებს. გაიხსენეთ, რომ მსოფლიოში არსებობს დაპირისპირება რუსეთთან, რადგან რუსეთი ცდილობს, გააფართოოს აღიარების პროცესი. საქართველოს მიერ მიცემული ხმით კი ახლა საქართველოს ტერიტორიული მთლიანობის მომხრეებს მთავარი არგუმენტი ეცლებათ. თუ გადავხედავთ გაეროს მიერ ოკუპირებული ტერიტორიების შესახებ მიღებული რეზოლუციების კენჭისყრას, საქართველოს ყოველ ჯერზე უწევს რუსეთთან დიპლომატიური ომის წარმოება.

ძირითადად, ამერიკის შეერთებული შტატები იბრძვის.

– და ისრაელიც ყოველთვის მხარს უჭერდა საქართველოს საერთაშორისო ასპარეზზე. ამასთან, ისრაელი იმ მცირერიცხოვან სახელმწიფოებს შორისაა, რომელმაც აღიარა ნეიტრალური პასპორტები. აღარაფერს ვიტყვი ამერიკაზე, რომელიც საქართველოს მთავარი სტრატეგიული მოკავშირეა. რომ არა ამერიკის პოზიცია, რუსეთი რეზოლუციის თავის ვარიანტს გაიტანდა.

– ცნობილი ფაქტია, რომ საქართველოს ტერიტორიული მთლიანობა დგას ამერიკის შეერთებული შტატებისა და ევროკავშირის მიერ ჩვენი ტერიტორიული მთლიანობის აღიარებაზე. იმის თქმა გინდათ, რომ საქართველომ ამერიკის ინტერესების საწინააღმდეგოდ ითამაშა?

ავტორი: GERMANE
03.12.2012 14:29
გაგრძელება.....
2. ბევრ ამ აქტიურ "მეოცნებეებს", რომლებიც რაიონებში არიან და წლების მანძილზე უმუშეწვრებია, აქვთ ბევრი იდეა (კარგიც და ნაკლებად კარგი), რომელთა განხორციელებას უბრალოდ "ზემოდან" მხარდაჭერა უნდა - ხშირად ყოველგვარი ფინანსის გარეშე. ასე მაგალითად, ზუგდიდში, სამტრედიაში და ქუთაისში ვნახე ზველი აქტივისტები, რომლებსაც სურდათ ახლა, საზამთროდ მოსახლეობის პრობლემების აღწერა, სისტემატიზაცია და ადგილობრივი საბიუჯეტო რესურსებიდან ამ პრობლემების გადაჭრაზე საქმიანობა. დამერწმუნეთ სრულიად უსასყიდლოდ და უფულოდ (ეს ხალხი ამბობს - მაინც არ ვმუშაობ და ამ დროს საქმეს მაინც დავახარჯავო). ამ ადამიანებმა ერთმანეთთან კონტაქტებიც დაამყარეს რეგიონების საძღვრებს გარეთ. ამ ხალხს აქვს უდიდესი ენთუზიაზმი და ენერგია. პროგლემა კი ისაა, რომ მათ ამუხრუჭებენ, მათ უკრძალავენ სოფლის გამგეობებთან კონტაქტს, მოსახლეობის პრობლემების დაფიქსირებას, შესაძლო გადაწყვეტის ვარიანტების მოძიებას. ამ ხალხს უბრალოდ უკრძალავენ ყველანაერ აქტიურობას - გარდა მიტინგური პროტესტებისა ადგილობრივი ხელისუფლების წეíნააღმდეგ. ადგილობრივი მაჟორიტარი ნდეპუტატები ამ ადამიანებს უკრძალავენ ყოველგვარ კონტაქტს ადგილობრივ სტრუქტურებთან იმ მოტივით, რომ ადგილობრივ ხელისუფლებაში თურმე 80% "ნაც.მოძრაობაა" და სანამ ისინი ადგილზე იქნებიან, არაფრის გაკეთებას აზრი არ აქვსო. "ოცნების" ადგილობრივი აქტივისტები გრძნობენ, რომ ეს არასწორი გზაა, რომ ადამიანებმა "ოცნება" აირჩიეს და მოელიან, რომ ეს ხალხი მათზე იზრუნებს. ამ სიტუაციაში მოსახლეობის ნაც.მოძრაობის ადგილობრივი ხელისუფლების ამარა დატოვება არათუ ამომრჩევლის გაწბილებაა, არამედ ეს ნაც. მოძრაობის წისქვილზე ასხავს წყალს. ხალხი იმასთან აკეთებს სიმპათიზირებას, ვინც მას ელაპარაკება. ახლა ხალხს არავინ ელაპარაკება რეგიონებში და ამას ხედავენ ოცნების აქტივისტები.

მხოლოდ საკუტარი ინიციატივიტ რომ რაიმე გააკეთონ, ცენტრისგან დაუკითხავად, ამის დიდი შიშინ აქვთ, კონკრეტული დაჭერის ან დენუნცირების ან რაიმე სხვა ინტრიგების შიში - ამიტომაც არიან უქმედად და თავისთვის შინაგანად ბრაზდებიან.

3. და ბოლოს, მთავარ პრობლემად და ამას ყველა დაუფარავად აცხადებს, არის კომუნიკაციის პრობლემა: ადამიანები, რომლებიც დღეღამეს ათენებდნენ "ოცნების" ზედა ფენის მხარდაჭერაში, ახლა უბრალოდ ტელეფონითაც კი ვერ უკავშირდებიან იმ ხალხს, რომლებიც მათ 2 თვის წინ და-ძმობას ეფიცებოდა. არცერთი გადაწყვეტილება არ მიღებულა ზემოდან ისე, რომ ვინმეს რაიმე ეკითხა საკუთარი აქტივისტებისათვის. პოლიციის, პატრულის, დაცვის, სკოლის და ბაღის დირექტორის თუ სხვა გინდაც წვრილმან პოსტებზე ისე ინიშნებიან ადამიანები, რომ არავინ ეკითხება "ოცნების" გუშინდელ აქტივისტებს და არც უბრალოდ ხალხს.

ეს ყველაფერი ჩემი აზრით ძალიან არასასურველ გარემოებას ქმნის რეგიონებში.

არავინ ეთანხმება იმ ტაქტიკას, რომელიც ჩემის აზრიტ ცენტრალურმა ხელისუფლებამ და კერძოდ ერთმა კაცმა - ივანიშვილმა აირჩია. ეს ტაქტიკა კი იმაში მდგომარეობს, რომ ადგილობრივი ნაც.მოძრაობისეული ხელისუფლება საკუთარ საქმეებზე წაბორძიკდეს და დაემხოს, მერე ეს ადგილობრივი ხელისუფალი იუსტიცია-პოლიციის დახმარებით მოსცილდეს ადგილობრივ საკვანძო პოსტს. ანუ, მარტივად, ცენტრალური ხელისუფლება ასი პროცენტით პასიურობს რეგიონებში, რომ მთელი პრობლემები ნაც.მოძრაობის გამგეობების ამარა დატოვოს და ამით ადგილობრივი ხელისუფლება რაიმე დანაშაულზე დაიჭიროს. ამ ტაქტიკას რაიონებში არავინ ეთანხმება.
ეს კი საგრძნობლად ამცირებს ხალხის ლოაიალობის ხარისხს ახალარჩეული ხელისუფლების მიმართ.
კომენტარები: გვერდი გვერდების რაოდენობა 4

ბლოგერები

სხვა მასალები

დოკუმენტური ფილმების ფესტივალი დისკუსიებით

ფესტივალის თავისებურება ისაა, რომ თითოეული ფილმის ჩვენების შემდეგ მოწვეულ სპეციალისტებსა და მაყურებელს შორის დისკუსია იმართება.
გაგრძელება

ვიდეო სტუმრად ჩვენს ეთერში: ეკა ჭითანავა

რადიო თავისუფლების დილის გადაცემის სტუმარი იყო ეკა ჭითანავა, "ტოლერანტობის და მრავალფეროვნების ინსტიტუტის" დირექტორი.
გაგრძელება

ვიზიტი ვაშინგტონში

საქართველოს იუსტიციის მინისტრი ვაშინგტონში აშშ-ის იუსტიციის დეპარტამენტის წარმომადგენლებს, მედიასა და არასამთავრობო ორგანიზაციებს ხვდება.
გაგრძელება

აუდიო აშშ-მა და ავღანეთმა უსაფრთხოების შეთანხმება გააფორმეს

აშშ-ისა და ავღანეთის ოფიციალურმა პირებმა ხელი მოაწერეს შეთანხმებას, რომელიც აშშ-ის სამხედროებს უფლებას აძლევს ქვეყანაში 2014 წლის შემდეგაც დარჩნენ.
გაგრძელება

თქვენი პუბლიკაციები

ძვირფასო მეგობრებო,

რადიო თავისუფლების რუბრიკაში „თავისუფალი სივრცე“ შეგიძლიათ საკუთარი ბლოგებისა და პუბლიცისტური სტატიების გამოქვეყნება.

ტექსტი არ უნდა აღემატებოდეს 700 სიტყვას.

რედაქცია იტოვებს უფლებას, საკუთარი შეხედულებისამებრ შეარჩიოს ტექსტები გამოსაქვეყნებლად. ავტორებს ვთხოვთ, გაითვალისწინონ რადიო თავისუფლების სარედაქციო პოლიტიკა, რომელსაც შეგიძლიათ გაეცნოთ განყოფილებაში „ფორუმის წესები“.

ტექსტები ქვეყნდება უცვლელად, რედაქტირების გარეშე.

მასალები მოგვაწოდეთ მისამართზე: tavisupleba@rferl.org
(subject-ში ჩაწერეთ „თავისუფალი სივრცე“)

ყველაზე პოპულარული